x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Subaru Outback: Boxer in versiune 4x4

Subaru Outback: Boxer in versiune 4x4

de Dragos Stoica    |    03 Aug 2008   •   00:00
Subaru Outback: Boxer in versiune 4x4

Cu un diesel nou de exceptie sub capota, Subaru Outback impresioneaza prin tinuta de drum, confortul pasagerilor si spatiul de depozitare.



Cu un diesel nou de excepţie sub capotă, Subaru Outback impresionează prin ţinuta de drum, confortul pasagerilor şi spaţiul de depozitare.


Are toate caracteristicile pentru a fi agreată de români: e robustă, puternică, solidă, masivă şi extrem de încăpătoare, calitatea numărul 1 căutată pe plaiurile mioritice. Şi mai important, Subaru Outback e acum ceva mai agresivă, avînd un Boxer ascuns sub capotă.


TARE.
Modelul testat a fost Outback 2.0 5MT DIESEL. Pe scurt, maşina e o reuşită, unul dintre break-urile care mi-au plăcut cel mai mult. De fapt, nu ştiu dacă e cel mai nimerit să fie considerată doar atît, deoarece Outback poate face mult mai mult. Beneficiind de celebra şi permanenta tracţiune 4x4 marca Subaru, poate rula cu uşurinţă cu 200 de kilometri la oră pe autostradă, dar poate ataca cu succes şi un drum forestier de înclinaţie semnificativă. Arată bine, priza de aer de deasupra motorului e de efect, la fel ca şi cele două evacuări din spate. Noutatea cea mare este însă motorul turbo Boxer Diesel, de 2 litri şi 150 CP, cu transmisie manuală în cinci trepte şi un cuplu maxim de 350 Nm la 1800 de rotaţii. Silenţios, acesta impresionează în primul rînd prin lipsa vibraţiilor de orice fel. Al doilea aspect, la fel de important, consumul: constructorul dă nişte cifre oficiale de 7 litri în mediu urban şi 4,8 afară. Personal, mi s-a părut imposibil de atins aceste valori, dar totul a rămas în limitele decenţei, cu extra-urban undeva la 6,2 litri, iar în oraş la 8,5.


Bogată la interior

Varianta testată a fost una full-options, cu comenzi Cruise Control pe volan, sistem audio compatibil MP3 cu magazie 6 cd-uri, computer de bord, climă dual-zone, scaun pentru şofer reglabil în opt direcţii, tapiţerie piele, patru suporturi de pahare, plus o grămadă de spaţii de depozitare. Practic, ai tot confortul unei limuzine din altă clasă pe o tracţiune permanentă 4x4, asta la suma de 33.320 de euro, cu toate taxele.


Ţinută adevărată

Am pomenit telegrafic mai sus despre o viteză maximă de 200 km la oră. Valoarea dată în cartea tehnică a maşinii este pe bune. În pofida unei asemenea acceleraţii, Outback a avut o ţinută excelentă de drum. Cu o gardă înaltă la sol, dar cu suspensii comode, a rulat ireproşabil. Are stabilitate în curbe, iar cruise-controlul este o plăcere (din păcate, nu avem autostrăzi pe măsură).

×
Subiecte în articol: auto outback