x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Toyota Land Cruiser, regina off-road

Toyota Land Cruiser, regina off-road

de Dragos Stoica    |    08 Apr 2011   •   18:30
Toyota Land Cruiser, regina off-road

160415-land.cruiser.jpgDacă întrebi un pasionat de off-road care sunt modelele cele mai adecvate pentru plimbările auto mai puţin convenţionale, răspunsul poate varia în funcţie de subiectivismul şi banii fiecăruia. Cu o singură excepţie, şi anume că întotdeauna vei regăsi în topul preferinţelor numele Land Cruiser. Iar asta pentru că off-roaderul produs de Toyota este cu adevărat impresionant, graţie unor aptitudini remarcabile în rularea pe teren accidentat.

Modelul testat a fost echipat cu un motor turbo­diesel D-4D de 3.0 litri, care dezvoltă 190 CP şi 420 Nm, cuplul maxim apărând de la 1.600 rpm. Combinat cu o transmisie automată în cinci trepte, motorul este arhisuficient pentru a oferi performanţă maşinii, în pofida faptului că masa lui Land Cruiser 150 bate spre trei tone. Tehnologia îşi spune cuvântul şi inginerii au reuşit chiar să dea un caracter economic dieselului de 190 CP. Cutia de viteze este prevăzută cu reductor şi două diferenţiale. Ultimele pot fi blocate electro­nic, iar reductorul este amplasat pe consola centrală şi poate fi acţionat atunci când pilotul are de străbătut o zonă mai delicată. Pentru că pomeneam de tehnologie, trebuie spus faptul că există şi alte reglaje menite să accentueze calităţile maşinii în moduri diferite de rulare. Astfel, şoferul poate seta suspensiile în trei stări diferite: Normal, Confort şi Sport, rezultatul fiind că Land Cruiser 150 depăşeşte orice obstacol aproape fără să simţi. Indiferent că vorbim despre eternele gropi din peisajul citadin sau despre şanţuri sau pante găsite în off-road, modelul nipon se comportă admirabil. Evident, sunt prezente sisteme precum asistenţa la urcare şi la plecarea din pantă. Foarte important, camerele video sunt prezente în toate părţile, culminând cu cele panoramice instalate în faţa maşinii, graţie cărora poţi vedea exact unde te afli faţă de tot ce se află în jur.

Performanţele dinamice pe care le înregistrează, de valorii medii, arată clar faptul că Toyota şi-a orientat nava-amiral spre eficientizarea consumului şi spre accentuarea caracterului de off-roader total. Viteza maximă a lui Land Cruiser 150 este de 175 km/h, în timp ce acceleraţia 0-100 km se realizează în 11,7 secunde. În schimb, cifrele pentru off-road sunt impresionante: adâncimea vadului maxim pe care îl poate traversa este de 70 de centimetri, iar garda permanentă la sol este de 220 milimetri. Unghiul de atac este de 32 de grade, cel de degajare de 25 şi cel de rampă 22. În fine, rampa maximă abordabilă şi unghiul de înclinare laterală au aceeaşi valoare maximă, respectiv 45 de grade. Land Cruiser a punctat şi la ţinuta de drum. Este optimizat pentru confort în cazul unor călătorii mai lungi, iar reprizele cutiei automate aduc o sensibilă economie de carburant. Producătorul avansează în fişa tehnică o valoare de 8,1 litri în regim mixt de exploatare, urban şi extra. În test, acesta a fost mai mare, undeva la 10,1 l/100 km, cu precizarea obligatorie că în maşină s-au aflat patru persoane adulte, iar asta de-a lungul a aproape 400 de kilometri. Oricum, cu o capacitate a rezervorului de 87 de litri, Land Crui­ser 150 oferă o autonomie excelentă.

La interior, senzaţia de lux este puternică. Versiunea de echipare testată a fost LUXURY AVS, care presupune, pe lângă o multitudine de alte lucruri, scaune de piele, cotiera refrigerată, ecran LCD escamotabil pentru pasagerii din spate, pe care aceştia pot urmări filme şi vizualiza informaţiile accesibile celor din faţă pe ecranul multimedia, cum sunt şi cele legate de navigaţie. Comparativ cu alte maşini din clasă, bordul lui Land Cruiser 150 este plin de butoane şi funcţii, senzaţia obţinută fiind de efect. Preţul pentru modelul testat, în versiunea de echipare LUXURY AVS, este de 64.700 de euro (TVA inclusă).

×
Subiecte în articol: auto&moto