Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Medicul de familie De la ATV la cimitir

De la ATV la cimitir

de Magda Marincovici    |    12 Aug 2008   •   00:00

Pasiunea lui au fost călătoriile. Nu i-a ajuns timpul decît pentru vreo 10-12 ţări. Cea mai îndepărtată, peste Ocean, Statele Unite. Dar nu asta mi-a rămas de la acest om simplu. Ci uşurinţa cu care vorbea despre o ţară sau alta, despre un popor sau altul. Aveam impresia că a trăit împreună cu acei oameni străini de cînd lumea. Putea să-ţi povestească ore în şir despre locuri, oameni, obiceiuri descoperite în călătoriile lui.  Întotdeauna m-am întrebat cum a reuşit ca, într-un timp scurt, să ajungă la fibra intimă. Acum, cînd el poate călătoreşte prin Univers, am aflat răspunsul la această întrebare.

Eram pe un drum în serpentină spre localitatea Limenaria din insula grecească Thassos. La un moment dat facem un popas. În trepte, coboară spre mare cimitirul. Alb. Pietros. Curat. Crucile din marmură sclipeau în soare. Păreau nişte case. Şi într-un fel sînt nişte case. Dintr-o dată mi-au venit în minte vorbele călătorului meu. "N-am plecat dintr-un oraş pînă nu i-am văzut cimitirul. Ce ghid, ce atlas...! Cimitirul are totul: trecut, prezent şi viitor".

Ajungem la Limenaria. Dar puteam ajunge oriunde. Căci traseul de vacanţă este acelaşi: ATV-uri şi shopping. Ai impresia că toţi tinerii s-au vorbit să dea acelaşi răspuns: "Ne-am dat cu ATV-ul!" Noaptea. Şi ziua, somn. Seara shopping. Înşiră cu viteza unui ATV magazine, firme, ţoale...

După părerea mea, ATV-ul este ce poate fi mai hidos. Este o involuţie în materie de mijloace de transport. Comparaţi ATV-ul cu bicicleta. E ca şi cum aş pune-o pe coana Chiriţa alături de o balerină. Dar şi aici e jocul cererii şi al ofertei. Pentru atîţia obezi e nevoie de mijloace de transport pe măsură.  Sînt inspirată şi îmi dau seama că e aiurea să aduc în discuţie călătorul meu şi cimitirele. Ar fi ieşit prost oricum. În cel mai bun caz, un tînăr mi-ar fi aruncat peste obraz tot cu o întrebare: Dar e vreo legătură între ATV şi cimitir?