x close

Anul 2016 trebuia să aducă 152 de kilometri de autostradă. Au adus 0

0
Autor: Adrian Stoica 06 Ian 2017 - 18:16
Anul 2016 trebuia să aducă 152 de kilometri de autostradă. Au adus 0 ELENA STANCIU / AGERPRES FOTO
Vezi galeria foto


România a încheiat anul trecut cu 733 de kilometri de autostradă. Dacă luăm în calcul că 2015 l-am terminat cu mai puţini kilometri decât l-am început, după ce un  transon de 22 de kilometri din autostrada  Oraştie-Sibiu s-a surpat şi a fost demolat pentru reconstrucţie, putem considera anul 2016 ca unul foarte bun. Măcar l-am terminat cu acelaşi număr de kilometri de autostradă cu care l-am început.

 

În 2014, conducerea de atunci a CNADNR (actuala CNAIR) promitea că până în 2016 va finaliza 285 de km de autostradă. În 2014 a terminat 22 de km, iar în 2015 doar 12 km şi a închis 22. În 2016 promitea 95 de km, care ulterior au devenit 75, iar ultima promisiune avansată de cei de la CNAIR viza 17 km finalizaţi, dar nu a fost să fie.  Nu a fost pusă în funcţiune niciun km de autostradă.

 

Întârzieri pe toate loturile

La cum se prezintă gradul de execuţie al lucrărilor pe şantierele autostrăzilor la sfârşitul lunii decembrie, şi anul acesta are toate şansele să fie o deziluzie pentru românii care aşteaptă de 27 de ani să circule pe şosele de viteză. Deşi multe tronsoane au termene de finalizare anul viitor, pe multe dintre ele lucrările nici nu au început sau au un grad de execuţie extrem de mic. Probabil, în cel mai fericit caz, anul acesta vor fi finalizate şantierele care trebuia terminate anul trecut, adică aproximativ 152 de kilometri.

 

-Tronsonul Gilău-Nădășelu de pe Autostrada Brașov-Borș. Are o lungime de 8,7 km și realizarea lui costă 258,2 milioane de lei. Lucrările au început în aprilie 2014 și aveau termen de finalizare aprilie 2016, dar termenul a fost decalat, finalizarea lucrărilor fiind prevăzută pentru ultimul trimestru al anului 2016. Nici acest termen nu a fost respectat, lucrările având la sfârşitul lunii decembrie un grad de execuţie  de aproape 87%. Chiar după finalizare, acest lot nu va putea fi pus în exploatare pentru că lipseşte podul de peste râul Someş care să facă legătura între restul autostrăzii A3 și nodul rutier de la Gilău. Lucrările sunt finanţate de la bugetul de stat;

 

Podul buclucaş de peste Someş

Podul de peste Someş  care să facă legătura între restul autostrăzii A3 și nodul rutier de la Gilău va avea un termen de execuţie de circa 10 luni, în condiţiile în care de abia în această lună CNAIR va primi ofertele pentru construirea lui. Dacă luăm în calcul şi eventualele contestaţii care se vor înregistra, va trece mai bine de un an până când tronsonul  Gilău-Nădășelu de pe Autostrada Brașov-Borș va fi pus în exploatare.

 

-Tronsonul Nădășelu-Mihăilești de pe Autostrada Brașov-Borș. Are o lungime de 16,85 km și o valoare estimată de 446,12 milioane de lei, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat. Iniţial, termenul de finalizare era anul 2017, dar ulterior a fost decalat în 2018, fără a se preciza şi în ce trimestru, dar la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut lucrările încă nu începuseră. În ceea ce privește tronsonul Mihăilești-Surplacu de Barcău de pe aceeași autostradă (80,05 km), aici s-a luat decizia de a se revizui studiul de fezabilitate, el fiind recepţionat de către CNAIR în luna septembrie a anului trecut;

 

-Tronson Târgu Mureş-Ogra, Lot 1, de pe Autostrada Brașov-Borș. Are o lungime de 4,5 km la care se mai adaugă un drum de legătură de 4,7 km . Valoarea proiectului este de 179,78 milioane de lei. Lucrările sunt oprite, după ce contractul de execuţie a fost reziliat de antreprenorul lucrării, asocierea Lemacons SRL-Vega '93 SRL-Arcada Company SA. CNAIR a scos în octombrie din nou la licitaţie lucrările şi speră să le reia în acest an, finalizarea fiind programată pentru 2018, dar până acum nu s-a lucrat deloc pe acest tronson;

 

-Tronson Târgu Mures-Ogra, Lot 2, de pe Autostrada Brașov-Borș. Această porţiune totalizează 10,1 km, iar valoarea proiectului este de 251,34 milioane de lei. Lucrările au început pe 1 iunie 2016 şi au termen de finalizarea 1 iunie 2017, dar la ora actuală au un grad de execuţie de numai 11,4%. Ele sunt realizate de asocierea Strabag SRL & SC Straco Grup SRL. Finanţarea este asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM);

 

-Tronson Ogra-Câmpia Turzii, Lot 1, de pe Autostrada Brașov-Borș. Autostrada are o lungime de 3,6 km, iar proiectul, care va fi realizat de asocierea Geiger Transilvania SRL & Wilhelm Geiger, are o valoare de 55,78 milioane de lei. Lucrările au început în luna mai a acestui an şi au termen de finalizare septembrie 2017. Până la sfârşitul lunii decembrie nu se realizase niciun metru din această autostradă. Finanţarea lucrărilor este asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM);

 

-Tronson Ogra-Câmpia Turzii, Lot 2, de pe Autostrada Brașov-Borș. Tronsonul are 17,9 km, iar costurile cu realizarea lui se ridică la 437,63 milioane de lei. Execuţia lucrărilor a început în mai 2016 şi are termen de finalizare septembrie 2017, dar nu s-a lucrat deloc pe acest tronson. Contractul de execuţie a fost câştigat de asocierea Astaldi SpA-Max Boegl Romania SRL-Astalrom SA-Consitrans SRL. Finanţarea lucrărilor este asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM);

 

-Tronson Ogra-Campia Turzii, Lot 3, de pe Autostrada Brașov-Borș. Valoarea proiectului, care are o lungime de 15,6 km, este de 279,74 milioane de lei, lucrările fiind realizate de Straco Grup SRL-Specialist Consulting SRL-Total Road SRL. Teoretic, execuţia a început în luna mai şi este programată să fie terminată în septembrie 2017, dar pe şantier nu s-a lucrat nicio secundă. Finanţarea lucrărilor este asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM);

 

-Autostrada Lugoj-Deva, Lot 2. Cu o lungime de 28,6 km și o valoare de 562,7 milioane de lei, avea termen de finalizare mai 2016, dar a fost realizat doar în proporție de circa 59%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport, iar proiectul este executat de asocierea formată din Salini Impregilo SpA-Societa Edile Construzioni E Lavori;

 

-Autostrada Lugoj-Deva, Lot 3. Cu o lungime de 21,10 km și o valoare de 579,9 milioane de lei, avea termen de finalizare tot luna mai a acestui an, dar este realizat doar în proporție de 70%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POST) și Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM), iar lucrările sunt realizate de consortiul format din Teloxim Con SRL-COMSA SA - Aldesa Construcciones SA-Arcadis Eurometudes SA;

 

-Autostrada Lugoj-Deva, Lot 4. Cu o lungime de 22,10 km și o valoare de 419,4 milioane de lei. Lucrările au demarat la sfârşitul anului 2013 şi aveau termen de finalizare luna mai 2016, dar la sfârşitul lunii decembrie este realizat doar în proporție de 48%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POST) și Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM), iar proiectul este executat de asocierea Tehnostrade SRL-Spedition UMB SRL;

 

-Autostrada Oraştie-Sibiu, Lot 3. Segmentul de 22 de kilometri a fost realizat de italienii de la Salini Impregilo SpA şi a costat 604 milioane de lei. Nici nu a fost dat bine în folosinţă, că o bucată din autostradă a trebuit demolată după ce s-a surpat. Ulterior, porţiunea a fost refăcută de CNAIR cu forţe proprii şi dată în exploatare în luna octombrie;

 

-Autostrada Sebeș-Turda, Lot 1. Cu o lungime de 17 km și o valoare de 541,73 milioane lei, fără TVA, avea termen de finalizare octombrie 2016, dar la sfârşitul lunii decembrie era finalizat doar în proporție de 16%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POST) și Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM), iar lucrările sunt contractate de asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL;

 

-Autostrada Sebeș-Turda, Lot 2. Cu o lungime de 24,25 km și o valoare de 549,33 milioane de lei, fără TVA, avea termen de finalizare octombrie 2016, dar este finalizat doar în proporție de 15%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POST) și Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM). Lucrările sunt executate de asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA)-Euro construct Trading 98 SRL;

 

-Autostrada Sebeș-Turda, Lot 3. Cu o lungime de 12,45 km și o valoare de 420,5 milioane de lei, fără TVA, avea termen de finalizare martie 2016, dar este finalizat doar în proporție de 66%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POST) și Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM);

 

-Autostrada Sebeș-Turda, Lot 4. Cu o lungime de 16,3 km și o valoare de 470 milioane de lei. Lucrările au început în mai 2014 şi aveau termen de finalizare martie 2016, dar este finalizat doar în proporție de 60,5%. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POST) și Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM), pentru execuţie semnându-se un contract cu asocierea PORR Construct SRL-PORR Bau GmbH;

 

-Autostrada Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic – Predeal. Are o lungime de numai patru km, proiectul fiind finanţat integral de la bugetul de stat. Lucrările sunt blocate după ce CNAIR a anulat procedura de atribuire;

 

-Autostrada Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, Lot 2: sector Predeal-Cristian. Este vorba despre 6,7 km de autostradă plus un drum de 3,7 km, proiectul fiind fiinanţat din bugetul de stat. În prezent a fost organizată o licitaţie pentru atribuirea contractului, acum derulându-se etapa de evaluare a ofertelor;

 

 

PSD vine cu noi promisiuni

Chiar dacă noul ministru al Transporturilor ne-a anunţat că el nu promite niciun kilometru de autostradă pentru acest an, programul guvernului din care face parte este plin de promisiuni la acest capitol. Astfel se are în vedere:

Finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac (Coridor IV):


-Finalizarea, modernizarea şi reabilitarea coridoarelor strategice (Coridorul IV), a intercoridoarelor, a drumurilor trans-regio şi Euro+Trans;

-Finalizarea cu prioritate a axei Constaţa-Nădlac;

-Finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Perioada 2017;

-Comarnic-Braşov (997,75 mil. euro). Perioada 2017-2020;

-Sibiu-Braşov ( 737,22 mil. euro). Perioada 2017-2020;

-Surplacu de Barcău – Borş (+ Oradea). (304,43 mil. euro) Perioada: 2017- 2019;

-Nădăşelu – Suplacu de Barcău – (1002,55 mil. euro). Perioada: 2017- 2020;

Finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. Perioada: 2017;

Tronsonul Ploieşti – Comarnic (306,77 mil. euro);

Finalizarea Secţiunii Bucureşti - Ploieşti, sector 1, km 0+000 - km 3+325; nod Centura Bucureşti km 6+500 şi nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017;

 

 

Autostrada est-vest (Montana):

-Tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ (Val. estimată: 2942 mil. euro, FEN+BS); Perioadă realizare SF + PT: 2017-2019;

-Tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (Val. estimată: 1.129 mil. euro. Perioada : 2017-2019. Perioadă execuţie lucrări: 2019 – 2022;

-Câmpia Turzii – Târgu Mureş – la nivel de autostradă (224,94 mil. euro). Perioada: 2017-2018;

 

Modernizare Centură Bucureşti (A1-DN7, A2-DN2) (53,80 mil. euro). Perioada: 2017-2018;

Coridorul IX paneuropean, prin realizarea unor tronsoane de drum/valoare estimată:

-Drumuri expres: Ploieşti-Buzău (254,800 mil. euro), Buzău – Focşani (282,36 mil. euro), Focşani – Bacău (428,3 mil. euro), Bacău – Paşcani (388,95 mil. Euro).Execuţie lucrări: 2019-2021;

-Drumuri expres: Paşcani – Suceava (289, 99 mil. euro), Suceava – Siret (196,20 mil. euro);

-Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă (43,11 mil. euro) Perioada: 2017- 2019;

-Constanţa – Tulcea – Brăila (+ pod peste Dunăre) (1141,88 mil. euro).

-Autostradă: Piteşti – Craiova. Perioada realizare: 2017-2018. Execuţie lucrări: 2019-2021;

-Bucureşti – Giurgiu (41,25 mil. euro) Perioada: 2018-2019;

 

Modernizarea şi construirea variantelor ocolitoare:

 

Finalizarea variantelor ocolitoare începute, precum şi construcţia altor şosele de centură, urmărindu-se un profil rutier rapid:

-Varianta ocolitoare a Sucevei – Proiect fazat (8,65 mil. euro);

-Varianta ocolitoare Tg. Jiu – Proiect fazat (36,69 mil. euro);

-Varianta ocolitoare Bacău - (83,57 mil. euro);

-Varianta ocolitoare Târgu Mureş - (23,29 mil. euro);

 

In prezent, şantierele de autostrăzi totalizează 236,45 de kilometri

 

Pe toate segmentele se înregistrează mari întârzieri, astfel că în acest an am putea avea gata tronsoanele care trebuia finalizate anul trecut, adică 152 de kilometri

Citeşte mai multe despre:   autostrazi,   autostradă

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 4375


Mai multe titluri din categorie

Grindeanu: Economia românească este din ce în mai atractivă pentru companiile autohtone sau străine

Grindeanu: Economia românească este din ce în mai atractivă pentru companiile autohtone sau străine
 Economia românească este din ce în mai atractivă pentru companiile autohtone sau străine, afirmă premierul Sorin Grindeanu, precizând că a crescut numărul de salariaţi activi şi de...

Schimburile comerciale cu Marea Britanie au atins un nivel record de peste 4 miliarde euro, anul trecut

  Schimburile comerciale cu Marea Britanie au atins un nivel record de peste 4 miliarde euro, anul trecut
Volumul schimburilor comerciale bilaterale între România şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord a atins un nou nivel record în 2016, de 4,028 miliarde de euro, creşterea faţă de 2015...

Grătarul, sport naţional al românilor de 1 Mai

Grătarul, sport naţional al românilor de 1 Mai
Trei din cinci angajați care vor avea liber de 1 Mai vor petrece minivacanţa din acest weekend acasă, cu familia şi prietenii, sau la un grătar, iar cei mai mulţi dintre ei vor aloca un buget de sub 200 de lei de p...

Programul instituţiilor de 1 Mai. Băncile vor fi închise. Distracţie la mall şi în parcuri. Magazinele sunt deschise

Programul instituţiilor de 1 Mai. Băncile vor fi închise. Distracţie la mall şi în parcuri. Magazinele sunt deschise
Dacă nu v-aţi făcut încă provizii pentru grătarul de 1 Mai, nu vă faceţi griji, hypermarketurile şi supermarketurile vor avea program normal de Ziua Muncii. La fel şi mall-urile şi centrele comerciale...

„Factura de gunoi” pentru România: 124.000 euro/zi

„Factura de gunoi” pentru România: 124.000 euro/zi
Comisia Europeană a dat România în judecată la Curtea de Justiţie a UE pentru neîndeplinirea obligaţiei de a revizui şi adopta planul naţional de gestionare a deşeurilor şi programul de prevenir...

Ne-am vândut terenul pe 12 miliarde de euro. Am înstrăinat peste 40% din suprafaţa arabilă

Ne-am vândut terenul pe 12 miliarde de euro. Am înstrăinat peste 40% din suprafaţa arabilă
Străinii au cumpărat, direct sau prin intermediul unor firme pe care le-au înfiinţat, peste 40% din suprafaţa agricolă a României. Proprietarii români şi-au vândut pe nimic terenurile,...

Ce trebuie să știm despre MIEREA falsificată. 5 TESTE care nu dau greș niciodată

Ce trebuie să știm despre MIEREA falsificată. 5 TESTE care nu dau greș niciodată
Mierea de albine este un produs alimentar complex care poate fi destul de uşor falsificat prin o mulţime de procedee si tehnici clasice sau moderne. Cum să ne asigurăm că mierea este naturală? Mierea este unul...

Bani europeni pentru satele noastre. Ce s-a schimbat

Bani europeni pentru satele noastre. Ce s-a schimbat
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a publicat pe pagina oficială de internet versiunile finale ale Ghidurilor solicitantului pentru submăsurile destinate activităților non-agricole realizate...

Licitaţii de 600 milioane de lei la CNAIR. Modernizarea Centurii Bucureştiului se reia

Licitaţii de 600 milioane de lei la CNAIR. Modernizarea Centurii Bucureştiului se reia
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat ieri procedurile de licitaţii pentru două proiecte a căror valoare estimată depăşeşte 600 de milioane de lei fără TVA. În...

Excedentul bugetar nu e suficient. Viorel Ştefan a evitat să dea ochii cu senatorii

Excedentul bugetar nu e suficient. Viorel Ştefan a evitat să dea ochii cu senatorii
După ce a aruncat pe piaţă conceptul de impozitare a gospodăriilor care va înlocui cota unică începând de anul viitor, ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan,  a evitat să dea ochii cu senator...

Investiţie de 1,4 miliarde lei, fără TVA. Documentaţia privind podul Brăila-Tulcea va fi încărcată pe SEAP

Investiţie de 1,4 miliarde lei, fără TVA. Documentaţia privind podul Brăila-Tulcea va fi încărcată pe SEAP
Documentaţia privind podul Brăila-Tulcea va fi încărcată în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) în următoarele 24 de ore, a anunţat joi premierul Sorin Grindeanu, precizând că ...

Români escrocaţi şi părăsiţi în Africa

Români escrocaţi şi părăsiţi în Africa
Câţiva zeci de marinari români care lucrează pe platforme petroliere din vestul Africii au fost înşelaţi cu peste 400.000 de euro de un armator din Elveţia, după ce nu au mai fost plătiţi de...

EximBank si Electrogrup, acord financiar de 11 milioane de euro

EximBank si Electrogrup, acord financiar de 11 milioane de euro
EximBank a acordat companiei Electrogrup, unul dintre jucatorii de top din sectorul constructiilor de infrastructura energetica, de telecomunicatii si civila, un pachet financiar in valoare totala de 11 milioane de euro...

Isărescu: Un credit trebuie dat înapoi. Dacă ți-ai făcut o casă esti robul casei, nu al băncii

Cei care iau un credit trebuie să știe că un credit luat trebuie dat înapoi, iar dacă ai luat un credit nu ești rob al băncii, ci a ceea ce ai făcut cu banii, a declarat, miercuri, guvernatorul Băncii...

ANOFM: Peste 28.000 de locuri de muncă vacante, disponibile miercuri la nivel naţional

  ANOFM: Peste 28.000 de locuri de muncă vacante, disponibile miercuri la nivel naţional
Agenţii economici din întreaga ţară oferă, miercuri, 28.124 locuri de muncă, majoritatea în Bucureşti, respectiv judeţele Sibiu şi Prahova, potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea...
Serviciul de email marketing furnizat de