x close

Piteşti-Craiova, devine drum expres cu promisiunea că va fi gata în 2022

0
Autor: Adrian Stoica 20 Apr 2017 - 18:10
Piteşti-Craiova, devine drum expres cu promisiunea că va fi gata în 2022 wabeno/Getty Images/iStockphoto Pavement machine laying fresh asphalt or bitumen on top of the gravel base during highway construction


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va modifica planul pentru construirea şoselei de mare viteză între Piteşti şi Craiova. Cele două oraşe ar urma să fie legate de un drum expres, şi nu de o autostradă, decizia finală în acest sens urmând să fie luată săptămâna viitoare în Consiliul Tehnico-Economic al companiei. Pentru proiectul drumului expres există şi un studiu de fezabilitate făcut încă din anul  2007.

 

Decizia de a reveni la varianta iniţială de drum expres va fi doar o formalitate, după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut conducerii companiei ca proiectul privind drumul expres să fie lansat în regim de urgență. „În doi ani, drumul expres Piteşti-Craiova ar urma să fie gata, având studiu de fezabilitate, acord de mediu. Dacă se construia autostradă, singura diferenţă ar fi fost banda de urgenţă. În plus, avea nevoie de un un studiu de fezabilitate care dura doi ani şi ar fi fost gata, potrivit estimărilor, mult mai târziu, în 2022”, a declarat ministrul la DCNews live. El a adăugat că în perioada următoare va fi declanşată o nouă procedură de licitaţie pentru pentru proiectarea şi execuţia drumului expres. „Am spus că-l lansăm până la sfârşitul lunii mai, aveam şi acord de mediu, tot ce ne trebuie. Dura doi ani, după care scoteam proiectarea şi execuţia în 2019, cu implementare 2021-2022. Iată că economisim doi ani. Avem toate datele necesare ca să finalizăm acest proiect”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Multe licitaţii anulate

Reamintim că în luna decembrie a anului trecut, CNAIR a lansat o licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate şi proiectare a Autostrăzii Piteşti-Craiova, fiind dispusă să plătească pentru aceasta între 39,4 milioane de lei şi 46,5 milioane de lei. Deocamdată, licitaţia este blocată după ce companiile Consitrans, Tecnic Consulting Engeneering Romania şi Romair Consulting au depus contestaţii. Autostrada ar fi avut 124,3 kilometri, iar costul estimat era de 645,5 milioane de euro, banii fiind asiguraţi din fonduri europene. Aceasta nu ar fi prima anulare a unei licitaţii pentru drumul Piteşti-Craiova, după ce tot anul trecut, în luna noiembrie, era anulată licitaţia lansată în 2013 pentru "Contract de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întretinerea Drumului Expres / Autostrada Craiova-Piteşti, km 0+000 – km 121+185".

Exproprierile pentru acest drum au fost făcute în condiţii de autostradă, dar viitoarea şosea de mare viteză nu va mai avea benzile de refugiu. Viteza maximă va fi de 120 de kiloemtri la oră, vor fi două benzi pe sens şi două centuri ocolitoare, ale oraşelor Slatina și Balș. Drumul de mare viteză va avea o lungime de aproximativ 125 de kilometri.

Construcţia drumului de mare viteză Piteşti-Craiova a fost cerută insistent în ultimii ani de către constructorulul american de automobile Ford.

Citeşte mai multe despre:   Piteşti-Craiova

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 1984


Mai multe titluri din categorie

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice cere demisia ministrului sănătăţii

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice cere demisia ministrului sănătăţii
Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) îi solicită premierului Mihai Tudose demiterea ministrului sănătăţii, Florian Bodog şi a preşedintelui Casei Naţionale de...

Joaca de-a fiscalitatea alungă investitorii

Joaca de-a fiscalitatea alungă investitorii
Ministerul de Finanţe lucrează din nou la o altă formulă pentru plata defalcată a TVA, după ce premierul Mihai Tudose a anunțat că split TVA va fi obligatorie doar pentru firmele aflate în insolvență sau...

Nu putem trece la euro mai devreme de 10 ani

Nu putem trece la euro mai devreme de 10 ani
România trebuie să aibă o economie sănătoasă pentru a adera la zona euro în condiţii favorabile, a declarat guvernatorul BNR, Mugur Isărescu. El a precizat că aderarea la zona euro este o ţintă...

Titularii de autorizaţii vor răspunde. Responsabili de deşeurile din construcţii

Titularii de autorizaţii vor răspunde. Responsabili de deşeurile din construcţii
Titularul unei autorizaţii de construire va fi responsabil de gestionarea deşeurilor, atingerea obiectivelor de reciclare, precum şi valorificarea acestora după ce autorităţile române vor adopta o...

Firma de familie a ministrului Turismului, abonată la programul „Laptele și milioanele”

Firma de familie a ministrului Turismului, abonată la programul „Laptele și milioanele”
Galerie Foto Cinci firme vor asigura programul „Cornul şi lapte­le” în judeţul Ialomiţa pentru următorii patru ani, pe baza unui acord-cadru de peste 22 de milioane de lei, fără TVA. Toate societăţile...

România, căutată de companiile care părăsesc Marea Brtianie din cauza Brexit-ului

România, căutată de companiile care părăsesc Marea Brtianie din cauza Brexit-ului
Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, Ilan Laufer, a anunţat astăzi că mai multe companii mari îşi vor reloca operaţiunile în România până la sfârşitul...

Multinaţionalele nu mai sunt atrase de România

Multinaţionalele nu mai sunt atrase de România
Investiţiile străine directe au scăzut cu 18,56% în primele opt luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2016, şi au coborât până la 2,518 miliarde de euro, potrivit datelor Băncii...

Nimeni nu mai munceşte în România

Nimeni nu mai munceşte în România
Muncitorii calificaţi sunt cel mai greu de găsit în România, în timp ce managerii se pot recruta foarte uşor, se arată într-un studiu de specialitate. Cu alte cuvinte, românii nu mai vor...

ANAF va crea un mecanism pentru realizarea unor profile de risc la nivel central

ANAF va crea un mecanism pentru realizarea unor profile de risc la nivel central
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) intenţionează să creeze un mecanism pentru a colecta informaţii care să conducă la identificarea unor profile de risc la nivel central, a declarat, marţi,...

După productivitate, în 31 de judeţe salariile ar trebui să scadă

 După productivitate, în 31 de judeţe salariile ar trebui să scadă
În România, creşterea salariului minim brut nu a fost niciodată corelată cu productivitatea, ea fiind dictată mereu de raţiuni politice. Efectul direct al acestor majorări salariale este scăderea...

Numărul poliţele PAD, în scădere

Numărul poliţele PAD, în scădere
Numărul poliţelor active de asigurare obligatorie a locuinţei (PAD) a scăzut cu 3,5%, ajungând, la 30 septembrie 2017, la 1.660.916, comparativ cu 1.721.434 de poliţe PAD active la 30 septembrie 2016, conform...

Afacerea penitenciarelor, trimisă în faliment de stat

Afacerea penitenciarelor, trimisă în faliment de stat
Regia Autonomă Multiproduct, prin care statul obţinea bani frumoşi de pe urma muncii deţinuţilor, a dat faliment cu datorii de peste 10 milioane de euro după ce Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (...

Strategii economici occidentali confirmă mesajul umanist: Adio forței de muncă – Bun venit omului activ, independent și inovator

Strategii economici occidentali confirmă mesajul umanist: Adio forței de muncă – Bun venit omului activ, independent și inovator
Profesorul Dan Voiculescu realizeaza, in cea mai recenta postare de pe blogul sau, o analiza despre direcțiile de dezvoltare a societății moderne. "Prima și cea mai importantă critică pe...

Angajaţii de la Drumuri, spor de aniversare şi de stat acasă

Angajaţii de la Drumuri, spor de aniversare şi de stat acasă
Deşi România suferă la capitolul autostrăzi, angajaţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu se pot plânge că o duc rău cu banii. Salariul mediu lunar a ajuns...

CNSM avertizează. Populaţia e supraîndatorată la bănci

CNSM avertizează. Populaţia e supraîndatorată la bănci
Banca Naţională ar putea lua măsuri pentru a limita gradul de îndatorare al populaţiei, care a atins un nivel ridicat. Îngrijorarea este legată de faptul că dobânzile vor creşte în viitor...
Serviciul de email marketing furnizat de