x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piaţa asigurărilor şi abonamentelor private de sănătate nu trece de 50 milioane de euro

Piaţa asigurărilor şi abonamentelor private de sănătate nu trece de 50 milioane de euro

de Daniela Ivan    |    13 Feb 2013   •   18:05
Piaţa asigurărilor şi abonamentelor private de sănătate nu trece de 50 milioane de euro

Abonamentele şi asigurările private de sănătate sunt puţin răspândite în România, piaţa abia ajunge la 50 milioane de euro, dintr-un total de 5,25 miliarde de euro, la cât este cifrată valoarea totală (de stat plus privat). Asta înseamnă că procentul asigurărilor private este de 0,4% din piaţa serviciilor medicale din România, faţă de 25% cât este media în Uniunea Europeană. "Piaţa totală a serviciilor medicale este cifrată la 5,5 miliarde de euro, din care jumătate de miliard este piaţa privată. Din acest jumătate de miliard de euro, piaţa de abonamente medicale se ridică la 30 milioane de euro, iar cea de asigurări de sănătate la 20 miliarde de euro", a declarat Mihai Marcu, preşedintele MedLife. Acesta a mai precizat că domeniul asigurărilor de sănătate nu a înregistrat până în prezent progrese tangibile, reprezentând sub 2% din primele de asigurare generale din România, în timp ce la nivel european acestea sunt de peste 25% din asigurările generale.

Abonamente sau asigurări private?
Este o mare diferenţă între cele două tipuri de servicii medicale private. Abonamentele medicale se încheie cu o clinică privată anume, acoperă în general servicii din ambulatoriu (consultaţii, analize, uneori şi imagistică), nu însă şi intervenţii chirurgicale sau tratamente mai complexe investigaţii imagistice de tip CT, RMN, PET etc. Asigurările sunt încheiate cu o companie de asigurări şi permit acces la un număr mai mare de clinici private şi acoperă mai multe riscuri, inclusiv tratamente pentru cancer, servicii de transplant, evacuare aeriană de urgenţă, naştere, medicaţie şi investigaţii imagistice de tip CT, RMN etc. Însă, anul 2013 a debutat cu noutăţi pe această piaţă.

Generali şi Medlife au lansat un pachet de asigurare de sănătate care combină avantajele unei asigurări cu cele ale unui abonament. Concret, asigurarea Vital se adreseaza tuturor persoanelor fizice, cu varsta cuprinsa intre 6 luni si 64 de ani, care doresc tratamente in cadrul reţelei Medlife. Clienţii pot beneficia de intervenţii chirurgicale, spitalizare, consultaţii multidisciplinare, analize de laborator, precum şi de servicii de imagistică. Valoarea minimă a unei asigurări Vital este de 45 lei / lunar, acesta fiind costul pachetului de bază, în timp ce valoarea maximă este de 264,5 lei / lunar, aici fiind incluse cheltuielile pentru toate serviciile medicale, inclusiv cele necesare pentru coasigurarea soţului / soţiei şi al unui copil.

Şi Groupama Asigurări şi Regina Maria au lansat un produs co-brand de asigurare medicală, pentru segmentul retail şi IMM-uri. "Acest produs ne va permite să acoperim nevoile medicale ale unui segment de populaţie pe care nu ne-am concentrat până acum cu produsele noastre - segmentul retail şi cel al întreprinderilor mici şi mijlocii, a declarat Fady Chreih, director executiv al Reţelei private de sănătate Regina Maria. ”Aceste asigurări generează acum o valoare neglijabilă comparativ cu veniturile clinicilor şi spitalelor private”, a spus Ovidiu Racoveanu, manager în cadrul Generali. 

×