x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget 118800 – număr universal pentru informaţii telefonice

118800 – număr universal pentru informaţii telefonice

de Alexandru Radescu    |    17 Noi 2009   •   00:00

Din luna noiembrie, registrul abonaţilor de telefonie fixă şI mobilă este disponibil la adresa www.118800.com.ro, precum si la numărul naţional scurt 118800.



În momentul de faţă, baza de date cuprinde 3 milioane de numere de telefon, dar nu poate fi accesată, prin apel, decât din reţelele Romtelecom, Vodafone, Orange, UPC. În viitor va deveni disponibilă şi utilizatorilor altor reţele de telefonie fixă şi mobilă.

Oricine poate să îşi verifice datele din registrul abonaţilor şi să solicite rectificarea, eliminarea sau introducerea datelor de contact în mod gratuit, ne asigură Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). 118800 este disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. În prezent, la call-center lucrează 50 de operatori.

Solicitarea unei informaţii prin apelarea 118800 este taxată în reţeaua Romtelecom cu 0,71 euro/min în timp ce UPC percepe un tarif de 1,19 lei/apel plus 1,19 lei/min.  În cazul Vodafone, clienţii vor plăti 0,36 euro/apel şi 0,3 euro pentru fiecare minut al convorbirii. La Orange, apelul este taxat cu 0,36 euro, iar minutul de convorbire cu 0,42 euro.

Dezvoltarea registrului abonaţilor a fost câştigată, în urma unei licitaţii, de firma grecească InfoClick, unde acţionar minoritar este Newsphone Hellas. Înfiinţată în 1995, Newsphone oferă servicii similare în Grecia. Înfiinţată în 2008, despre Infoclick se poate spune că a fost înfiinţată pentru a participa (şi câştiga) această licitaţie. ANCOM a desemnat câştigătorul licitaţiei în iunie 2009.

Pagini aurii

Paginii Aurii a lansat azi în România opţiunea “Sună Gratis”, disponibilă la adresa www.paginiaurii.ro.

După selectarea unei companii client paginiaurii.ro, orice vizitator poate da click pe butonul “Sună Gratis” fie din pagina de rezultate, fie din cea de detalii a companiei respective. Va aparea o fereastră în care îşi va introduce numărul de telefon (fix sau mobil) precum şi perioada de timp în care doreşte să fie sunat (imediat, într-un minut, în 3-5 minute), apoi va apăsa butonul “Sună-mă”.

 În timpul solicitat un robot va suna simultan şi vizitatorul şi clientul Pagini Aurii şi îi va pune în legătură telefonică.

×
Subiecte în articol: redactie