Valoarea înregistrată pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România în cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 a fost cu 10% peste perioada similară din 2011, respectiv 503 milioane euro. Cheltuielile au fost impulsionate, în primul rând, de promoţiile Black Friday, segmentele de produse cele mai căutate fiind sectoarele foto, telecom, IT şi electronice, arată raportul GfK România.
De asemenea, volumul vânzărilor din perioada octombrie-decembrie a împins întreaga piaţă de profil, reprezentând practic o treime din valoarea totală acumulată în 2012 – 1.4 miliarde euro (+2% faţă de 2011).
Cu o creştere de aproximativ 11% de la an la an, sectorul foto a fost între cele mai performante: 49 milioane euro. Aproape 7 milioane de euro din acestă valoare vine de la segmentul de DSLR care a înregistrat rate de creştere de două cifre în ultimul trimestru
Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a crescut semnificativ, cu 23.7%, în T4, însumând 75 milioane de euro. Anul 2012 a înregistrat un plus de 9%, pentru smartphone-uri, comparativ cu anul anterior.
Ultimul trimestru al anului trecut a însemnat pentru piaţa IT o creştere de 11% comparativ cu ultimul trimestru din 2011, ajungând la o valoare de 150 milioane de euro. Anul 2012 a înregistrat o creştere de aproape 4% comparativ cu 2011.
Potrivit raportului GfK, anul s-a încheiat cu un plus de 5% pentru piaţa de electronice. Contribuţia totală a acestui sector la piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a fost de 296 milioane de euro în 2012.
Sectorul electrocasnicelor mici a înregistrat o rată de creştere de 4% în T4 2012 comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Au încheiat anul cu o valoare totală de 106 milioane de euro.
În ultimul trimestru din 2012, sectorul electrocasnicelor mari a înregistrat pentru prima dată în an o creştere a vânzărilor, 1.6% peste T4 2011. Totuşi, performanţa anuală este cu aproape 6% sub cea înregistrată în 2011, ceea ce înseamnă 310 milioane de euro.