În anul 2013 au fost înregistrate în România 124.006 reclamaţii privind serviciile poştale, din care 24.815 s-au dovedit a fi întemeiate. Un număr de 9.518 de reclamaţii au fost soluţionate cu acordare de despăgubiri în valoare de 2.587.435 lei, potrivit unei statistici a Autorităţii Naţionale pentru Administrate şi Reglementare în Comunicaţii.
Comparând cu statistica din 2012, valoarea despăgubirilor a crescut uşor (2,4 milioane lei în urmă cu doi ani), dar numărul reclamaţiilor a crescut considerabil: 79.972 de reclamaţii în 2012.
Poşta belgiană, posibil acţionar majoritar la Poşta Română
Raportând traficul general total (564.258.934 de trimiteri poştale) la numărul de reclamaţii, s-a constatat că în anul 2013 a existat o reclamaţie la 4.550 de trimiteri poştale, o reclamaţie întemeiată la 22.739 de trimiteri poştale, şi că în medie, din aproximativ trei reclamaţii întemeiate, una s-a soluţionat prin acordarea de despăgubiri.
Raportul de date statistice privind serviciile poştale pentru anul 2013, publicat astăzi de ANCOM, mai arată că arată că traficul poştal total a crescut cu 7,8%. În anul 2013 în România au fost procesate peste o jumătate de miliard de trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţă, imprimate, colete etc) Atât traficul intern, cât şi cel internaţional au înregistrat creşteri în anul 2013 cu 7,4%, respectiv cu 14,4%.
În anul 2013, traficul total al Poştei Române a continuat să scadă, atât intern cât şi internaţional, în timp ce traficul total al furnizorilor alternativi a înregistrat cel mai înalt nivel de până acum, cu peste 33% mai mult decât în anul 2012 - 180.027.493 de trimiteri.
Din totalul trimiterilor poştale din România în anul 2013, 92,7% au fost trimiteri de corespondenţă, imprimate, pachete mici şi trimiteri de publicitate prin poştă, cu limita maximă de greutate 2 kg (poşta de scrisori). Acest segment a crescut cu 6,7% faţă de 2012, fiind procesate 376.893.727 de trimiteri, dintre care CNPR a procesat 72%.
Pentru trimiterea coletelor, atât interne, cât şi internaţionale, românii preferă să utilizeze serviciile furnizorilor alternativi, CNPR deţinând o cotă de piaţă de doar 11% pe acest segment. În anul 2013 au fost colectate şi distribuite 26.868.229 de colete poştale, cu 12,22% mai multe decât în anul 2012.