x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa televizoarelor în România, peste 275 milioane euro

Piaţa televizoarelor în România, peste 275 milioane euro

de Alexandru Radescu    |    19 Aug 2014   •   16:38
Piaţa televizoarelor în România, peste 275 milioane euro

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a înregistrat încă un trimestru “pe plus”, între segmentele cu vânzări bune după primele şase luni ale anului aflându-se şi televizoarele cu ecran subţire. După cum era de aşteptat, Campionatul Mondial de Fotbal a impulsionat vânzările acestor echipamente, luna iunie fiind un vârf al achiziţiilor, după cum se evidenţiază în cel mai recent raport GfK Temax România.

Românii au scos din portofel peste 400 de milioane euro pentru bunuri de folosinţă îndelungată, în perioada aprilie-iunie


Reprezentanţii industriei de profil au estimări pozitive pentru întregul an, atât în ceea ce priveşte valoarea de piaţă, cât şi numărul unităţilor vândute. Potrivit oficialilor Toshiba România, piaţa televizoarelor cu ecran subţire ar putea ajunge în acest an la 277 de milioane de euro, o creştere importantă comparativ cu anul precedent.

“Estimez o creştere valorică de 15% faţă anul trecut şi una cantitativă de 20%” , ceea ar însemna o piaţă de peste 872.000 unităţi, a declarat pentru Jurnalul Naţional, Gergely Kicsid , Director Vânzări TV, Divizia Servicii şi Produse Digitale - Toshiba România.

Desigur, nu poţi să legi evoluţia pieţei doar de desfăşurarea Campionatului Mondial de Mondal. Se poate remarca şi pe piaţa din România o ofertă extrem de variată în ceea ce priveşte tehnologiile de ultimă oră, în special în ceea ce priveşte calitatea imaginii şi “războiul rezoluţiilor”, dar şi apariţia modelor curbate (LG şi Samsung) sau cu platforme OS Android (Philips) sau WebOS (LG).

Avem televizoare 4K încă din vara anului trecut (Full HD x 4), de la toţi producătorii, dar în competiţie au intrat şi alte tehnologii, încercându-se din partea jucătorilor să se impună ca lideri pe anumite diagonale cu mulţimea calitativă a pixelilor.

Astfel, dacă Toshiba a ţintit plaja 40-55 inci cu modele Premium 2K (FullHD îmbunătăţit), cei de la Sharp oferă o gamă de modele 2,5K, vizând +60 inci.

Oricum, există o consonanţă în ceea ce priveşte piaţa locală de televizoare 4K: o impulsionare a vânzărilor spre sfârşitul anului, cu un posibil total de 2.000 unităţi pentru 2014. Iar din anul următor, o evoluţie accelerată a vânzărilor, bazată pe o scădere semnificativă a preţurilor. Primele televizoare 4K au fost lansate în România în vara anului trecut, la preţuri care treceau de 20.000 euro (diagonale +80 inci). În ultima parte a anului trecut au apărut şi modele la 6.000-8.000 de euro, diagonale de 60 inci, preţurile continuând să scadă şi în acest an.  În ceea ce priveşte modelele LED FullHD şi Smart, poţi cumpăra acum un televizor de 80 cm (32 inci) la doar 1500 lei.

 De remarcat şi creşterea continuă a vânzărilor de televizoare Smart (platforma internet integrată).

“O funcţie nu o exclude pe cealaltă, dar funcţia de Smart TV este un criteriu important în procesul decizional al cumpărătorului de televizoare de astăzi şi care doreşte mai mult decât un simplu display. După estimările noastre, 30% din total televizoarelor vandute sunt Smart TV”, ne-a precizat oficialul Toshiba România.

 

Abonaţi cablu, DTH, IP

 

În anul 2013, numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost a înregistrat o creştere de 5,7%, atingând valoarea de 6,4 milioane, de remarcat fiind faptul ca numarul celor care receptioneaza programe prin reţele de cablu si, respectiv, tehnologie IP (IPTV) continuă să crească constant. Practic, la sfârşitul anului 2013, peste 85% dintre gospodariile din România beneficiau de servicii de retransmisie a programelor TV, conform datelor raportate de furnizori, prelucrate si publicate de ANCOM (Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii). 

Din totalul de 6,4 milioane de abonati la servicii de retransmisie, 4,1 milioane erau abonati la servicii furnizate prin intermediul reţelelor de cablu (+8,7% fata de anul 2012), 2,2 milioane erau abonaţi la reţele satelit de tip DTH (-0,2% faţă de anul 2012), iar 56.000 de abonaţi recepţionau aceste programe prin tehnologie IP (+49% fata de anul 2012), ceea ce face ca numărul total de abonaţi la 31 decembrie 2013 să fie cu 5,7% mai mare decât cel înregistrat la finalul anului 2012. 

×