x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul C5: genial! Citroen bifează un facelift. Nu că ar fi fost nevoie...

C5: genial! Citroen bifează un facelift. Nu că ar fi fost nevoie...

de Sebastian S. Eduard    |    11 Oct 2012   •   22:03
C5: genial! Citroen bifează un facelift. Nu că ar fi fost nevoie...

De la lansarea sa în 2008, Citroen C5 s-a comercializat în 400.000 de exemplare. Succesul continuă. Recent, Citroen a lansat pe piaţa românească facelift-ul versiunii sedan.

Dacă v-a plăcut primul C5, cu siguranţă că facelift-ul vă va plăcea şi mai mult. Cunoşteam vechiul C5 (cât de odios sună "vechiul” de parcă vorbim de o pereche veche de încălţări care urmează să fie aruncate la gunoi), cunoşteam, aşadar "vechiul” C5 care ne făcuse o impresie excelentă.

Schimbări
Tocmai de aceea, facelift-ul  actual nu vine cu schimbări substanţiale. Partea frontală este modificată şi rotunjită - arată mult mai bine. Farurile primesc leduri; blocurile optice spate primesc şi ele uşoare modificări. C5 beneficiază şi de un nou model de jante din aliaj de 17 inchi, denumite « Egée » şi propuse în standard în funcţie de nivelul de echipare, precum şi de o nouă culoare de caroserie, brun « Guaranja ». La interior, pe nivelul de echipare Exclusive, propune o nouă tapiţerie mixtă piele/textil şi noi decoruri. C5 propune în continuare tehnologiile inovatoare care l-au consacrat, precum Citroen eTouch sau suspensia Hydractive III+, exclusivitate mondială a Mărcii, pentru sporirea confortului şi siguranţei tuturor pasagerilor.

Schimbări sunt şi la interior. Pentru a facilita calatoriile, C5 este echipat cu un nou sistem de navigatie -  eMyWay cu Connecting Box, care intregreaza priza Jack, conexiune USB si Bluetooth.

La volan

Noi am luat la test motorizarea de 2.0 diesel, care dezvoltă  163CP. Elegantă de-ţi vine să te descalţi când urci la bord (ce-i drept am "prins” şi un model "virgin” – avea doar 33 de km la bord), încăpătoare, cu numeroase spaţii de depozitare şi full echipată, aşa cum îi stă bine unei maşini care vrea să te dea pe spate – C5-ul nostru s-a dovedit şi extrem de econom. Dacă în carte scrie că "papă” 5,1l/100km în regim extraurban, noi am reuşit să facem o medie de 5,3% cu cinci persoane la bord şi portbagajul pe jumătate plin. În rest, cutia automată suficient de amabilă deşi, la depăşirile din  scurt trebuie să-ţi iei ceva măsuri de precauţie...

Noi am testat:
● Motorizare: 2.0 Hdi 160BVA
● Cutie: automată
● Viteza maximă: 210kmh
● Capacitate rezervor: 71L
● Consum: 6.2, 8.2, 5.1 L/100

×
Subiecte în articol: Citroen C5