Lansat în vara lui 2011 Cruze hatchback continuă să fie o alegere interesantă pentru o maşină să zicem de familie care oferă de toate: spaţiu, sportivitate, confort.
Atunci când s-a lansat în provocarea de a crea un model hatchback cu cinci uşi pornind de la versiunea Cruze sedan, echipa de inginerie şi design de la Chevrolet a trebuit să ţină cont de caracterul extrem de eterogen al clienţilor de pe piaţa autovehiculelor compacte cu cinci uşi. Rezultatul este un autovehicul ce poate concura cu succes cu modelele consacrate din Europa.
Design. Exteriorul modelului Cruze hatchback inspiră dinamism. Principalele trăsături de design care subliniază această senzaţie sunt linia fluidă a acoperişului, linia umerilor uşor adâncită, concavă, precum şi farurile, cu carcasele lor ascuţite, ca de săgeată. Proporţiile acestui model, consolele faţă şi spate scurte şi părţile laterale ale caroseriei ce alunecă spre interior atunci când sunt privite din profil, toate acestea accentuează ţinuta sigură şi stabilă a autovehiculului.
Habitaclu. La interior, modelul Cruze prezintă un design cursiv al habitaclului, cu un spaţiu generos şi un nivel sporit de versatilitate. La fel ca versiunile legendarului model sport Chevrolet Corvette, Cruze are un design cu un post de conducere dublu. Acesta este separat de panoul central care se uneşte cu consola centrală. Împreună cu panoul de instrumente median, fabricat din material textil sau vinil granulat din proteine şi panoul de instrumente cu iluminare de fundal cu LED-uri, aceste elemente sporesc sentimentul de confort şi relaxare.
Capacitatea de depozitare este de 413 litri cu scaunele ridicate; rabatarea scaunelor creşte capacitatea de depozitare la 883 litri. Sunt disponibile diverse spaţii de depozitare, de exemplu în torpedoul cu două compartimente, consola centrală şi buzunarele portierelor, precum şi în buzunarele spătarelor, care pot fi folosite pentru depozitarea unei game largi de obiecte de uz zilnic, precum cărţi, CD-uri şi laptopuri de dimensiuni mici.
Motorizare. Fiind unul dintre cele mai puternice motoare din segmentul modelelor compacte, motorul turbo-diesel de 2 litri, testat de noi, dezvoltă o putere de 163 CP la o turaţie de 3.800 rpm, atingând o viteză maximă de 205 km/h cu o transmisie manuală şi necesită 8,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Un răspuns rapid al pedalei de acceleraţie, un cuplu impresionant de 360 Nm la o turaţie de 1750 rpm şi încadrarea în standardele Euro 5 (147 g/km of CO2) sunt alte câteva dintre caracteristicile esenţiale ale motorului.
Într-adevăr, motorul de 163CP se dovedeşte extrem de reuşit. La caracteristicile de mai sus se mai pot adăuga şi câteva cifre reale legate de consum. Din acest punct de vedere, Cruze hatchback-ul testat de noi s-a comportat realmente impresionant. În regim urban normal, am reuşit să scoatem cifre sub cele din carte; atunci când însă am vrut să demonstrăm că avem 160 de cai sub capotă am reuşit fără să depăşim pragul de 10l/100km în oraş. Dacă luăm în calcul şi factorul “vreme” (iar bucureştenii ştiu ce înseamnă să circului cu maşină când dă prima ninsoare), rezultatul este mai mult decât mulţumitor.
Noi am testat
■ Motorizare: 2.0L/163CP
■ Cutie: manuală
■ Viteza maximă: 205kmh
■ Acceleraţie 0-100kmh: 8.5s
■ Consum: 7,7/4,4/5,6