Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a efectuat în primele opt luni ale anului 6.740 de sesizări penale pentru un prejudiciu total de 5,3 miliarde de lei (1,24 miliarde de euro), din care peste o treime a fost cauzat de societăţi fantomă, potrivit Mediafax.
"Din numărul total de agenţi economici pentru care s-au formulat sesizări penale, circa 20% reprezintă societăţi de tip «fantomă» care au generat 36% din valoarea prejudiciului identificat", se arată într-un comunicat al ANAF.
Cea mai mare parte a prejudiciului, de circa 1,13 miliarde euro, a fost localizată la 1.151 societăţi comerciale, la nivelul cărora prejudiciul per agent economic depăşeşte 100.000 de euro.
Totodată, pentru 1.923 de societăţi comerciale s-au instituit măsuri asiguratorii, care acoperă un prejudiciu de peste 532 milioane euro.
VOM CONSTRUI NOI PODURI PESTE DUNĂRE
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a convenit cu omologul bulgar, Alexandr Tsvetkov, să constituie un grup de lucru care să identifice locaţii şi surse de finanţare pentru construcţia de poduri peste Dunăre, urmând ca partea română să încheie în iunie 2011 lucrările la podul Calafat-Vidin.
Boagiu s-a întâlnit joi cu Alexandr Tsvetkov, discuţiile vizând construcţia de noi poduri peste Dunăre, finalizarea podului Calafat-Vidin şi şi traversarea cu bacul de la Călăraşi - Silistra, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
"Avem foarte multe teme comune cu Bulgaria şi astfel de întâlniri sunt necesare pentru a găsi soluţiile potrivite. Am semnat declaraţia referitoare la construcţia de noi poduri peste Dunăre având în vedere un cadru mai larg al prioritizării la nivel european a transportului fluvial, fapt demonstrat şi prin elaborarea Strategiei Dunării, cât şi posibilitatea construirii de noi hidrocentrale. Tot în contextul priorităţilor la nivel european, ne vom armoniza poziţiile în ceea ce priveşte revizuirea politicii TEN-T, proiectul Via Carpatia şi proiectul autostrăzii inelare a Mării Negre, pentru a maximiza avantajele competitive pe care le au cele două state datorită accesului la Dunăre şi Marea Neagră", a declarat Boagiu.
Cei doi miniştrii vor inspecta peste două săptămâni şantierul de la Calafat-Vidin pentru a verifica stadiul lucrărilor.
"Chiar dacă perioada în care putem cheltui fondurile europene alocate acestui proiect va fi prelungită de către Comisia Europeană, nu trebuie să lăsăm lucrările să treneze. În partea română avem angajamentul ferm al constructorilor că în iunie 2011 vor finaliza partea care le revine, dar vom sprijini şi partea bulgară să urgenteze lucrările", a spus Boagiu.
Echipe tehnice din cele două ministere, român şi bulgar, vor avea o întâlnire cu autorităţile locale din Silistra şi Călăraşi, şi cu operatorii liniei de feribot, pentru a soluţiona problemele apărute.
"La fel ca în cazul Calafat-Vidin, pentru trecerea cu bacul Călăraşi ¬ Silistra echipele tehnice din cele două ministere vor merge la o întâlnire cu autorităţile locale şi operatorii pentru a soluţiona problemele apărute. Consider inadmisibil ca un proiect finanţat din bani europeni să fie nefuncţional datorită unor dispute comerciale", a afirmat Anca Boagiu.
La sfârşitul lunii februarie, premierul Bulgariei, Boiko Borisov, şi cel al României, Emil Boc, s-au întâlnit la Sofia, unde au semnat o declaraţie prin care solicită UE extinderea până la 31 decembrie 2011 a termenului în care cheltuielile aferente cofinanţării proiectelor derulate prin programul IPSA şi Fondul de coeziune sunt considerate eligibile.
Cei doi s-au întâlnit şi la finele lunii martie şi au discutat posibilitatea construcţiei a încă două poduri peste Dunăre, între Călăraşi-Silistra şi Bechet-Oreahovo.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Proiectul beneficiază de finanţare gratuită de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA.
Podul dintre Calafat şi Vidin va avea o lungime de doi kilometri şi este un element important pentru coridorul european de transport care va lega oraşul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa în total 226 de milioane de euro.