Peste şase milioane de euro va investi Administraţia Străzilor din Capitală într-un sistem de semnalizări „verticale dinamice", aşa cum a fost prezentat proiectul ce a fost votat miercuri de consilierii generali.
Scopul principal al acestui sistem după cum se precizează în expunerea de motive este acela de „a oferi participanţilor la trafic informaţii referitoare la evenimente speciale sau neprevăzute" în trafic. Instalarea semnalizării verticale va costa municipalitatea 6.374.873 de euro, iar durata de instalare va fi de doi ani.
Pentru instalarea semnalizărilor verticale pe arterele şi pasajele din Bucureşti studiul de fezabilitate a fost realizat de proiectantul SC Search Corporation. De această firmă este legat numele lui Michael Mihai Stanciu, un emigrant român în Statele Unite în 1979. După cum a povestit chiar el într-un interviu acordat revistei Formula AS cu mulţi ani în urmă, s-a întors în ţară la îndemnul divin: „L-am primit definitiv pe Iisus în inima mea. Porunca Lui era clară: «Michael, du-te înapoi şi fă ceva pentru ţară!»„. Iar porunca divină a fost pusă în practică de Stanciu cu ajutorul secretarului de stat de la Transporturi din vremea aceea, Alexandru Dobre.
Astfel, firma lui Stanciu, Search Corporation, s-a asociat cu IPTANA, societatea care „moştenea" activitatea de proiectare desfăşurată în cadrul Ministerului de proiectări din domeniul transporturilor - auto şi feroviare, navale şi aeroportuare. Începând cu 1991 şi până în 1999, cele două societăţi au funcţionat într-o asociere prin care Michael Stanciu a câştigat nu numai foarte multe contracte cu statul român, dar şi şansa de a atrage cei mai buni ingineri şi chiar de a prelua o parte din arhiva de proiecte a fostului institut. Pe vremea ministeriatului lui Miron Mitrea, după ce Stanciu îşi trecuse afacerile pe două societăţi înregistrate în Oklahoma şi, respectiv, paradisul off-shore Delaware, afacerile acestuia au continuat să crească,
Search Corporation devenind proiectantul oficial al Autostrăzii Transilvania - lucrare acordată fără licitaţie şi despre care s-a zvonit că ar fi fost un proiect deja făcut de pe vremea lui Ceauşescu de Institutul de pe lângă minister. Schimbarea guvernării a însemnat pentru Stanciu şi mai multe contracte bănoase. Primarul Bucureştiului Adriean Videanu i-a dat pe un singur contract peste 65 de miliarde de lei vechi pentru un singur contract de asistenţă tehnică, iar printr-o altă societate, Primacons Group SRL, a vândut un proiect pentru Autostrada Bucureşti-Ploieşti.
Lucrarea a fost câştigată de „portocaliii" de la Euroconstruct, UMB Spedition şi Pa&Co - respectiv patronii de la Golden Blitz. Miercuri, la şedinţa de Consiliu, proiectul în valoare de peste şase milioane de euro mai sus menţionat a trecut tot cu amabilitatea aleşilor locali ai PDL, ghidaţi din umbră de Ionuţ Popa. Se pare că Popa nu este străin de această afacere, ba din contră, tatăl său deţinând o firmă în acest domeniu şi colaborând cu Search Corporation.
Citește pe Antena3.ro