Comisia Europeana a demarat o ancheta oficiala in legatura cu ajutoarele financiare de stat acordate catre anumite companii private de transport aerian. Una dintre investigatii vizeaza acordurile incheiate intre Aeroportul “Traian Vuia' din Timisoara si compania aeriana Wizz Air. Comisia pentru concurenta are in atentie contractul de marketing incheiat in 2008 de conducerea aeroportului cu compania low cost si neplata unor taxe de aeroport in valoare de 2,6 milioane euro, precum si reduceri suplimentare de 72 % pana la 85 % la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
Surse din Ministerul Transporturilor ne-au declarat ca de 6 luni, autoritatile romane nu au dat nici un fel de raspuns la solicitarile prealabile ale Comisiei Europene pe acest subiect. Daca se raspundea la timp, spun sursele, nu se ajungea la aceasta situatie. Alte surse, din cadrul aeroportului Timisoara, confirma ceea Jurnalul National a mai dezvaluit pana acum: conform acestora miza era si ramane mutarea Wizz Air pe Aeroportul din Arad si ulterior, fuzionarea aeroporturilor din Timisoara si Arad, lucru cerut de catre primarul Aradului, Gheorghe Falca si girat de catre actualul ministru al transporturilor, Anca Boagiu.
Oficialii Comisiei Europene considera ca exista suspiciuni privind un un ajutor de stat mascat pentru compania aeriana Wizz Air.Comunicatul CE face referire directa la situatia cel putin neclara de la Timisoara. Acesta precizeaza ca normele UE permit acordarea de ajutoare pentru infiintarea de rute noi sau pentru finantarea unor servicii de interes economic general, dar nu permit acoperirea, pe o baza continua, a pierderilor din exploatare. Acordurile incheiate intre aeroportul din Timisoara si Wizz Air ar putea conferi acestei companii aeriene un avantaj economic inechitabil fata de concurentii sai. Aceeasi comisie si-a exprimat ingrijorarea cu privire la faptul ca un astfel de tratament preferential ar putea avea drept efect scoaterea fortata de pe piata a unicului concurent, pe unele rute, al companiei Wizz Air.
Din punctul de vedere al managerilor de atunci ai aeroportului timisorean lucrurile stau chiar invers. Dan Idolu, cel care a semnat in 2008 in calitate de director al aeroportului, a declarat pentru Jurnalul National ca “avand in vedere piata de aviatie in scadere in 2009 si previziunile pentru2010, in anul 2008 ne-am orientat spre zborurile de tip low-cost, cerute de catre piata, in conditiile in care traficuol traditional era in scadere. Solutia manageriala era low-cost-ul. Mai mult, Orientarile Comune ale UE din 2005 mentioneaza expres ca aeroportul din Timisoara s-a comportat ca un operator economic privat. Deci nu s-a subventionat nici o pierdere ci a fost o afacere de succes. La acel moment AIT a incheiat cu profit anii contabili 2007, 2008 si 2009, lucru verificabil la ANAF. Au beneficiat si pasagerii si aeroportul'. Fostul director mai spune ca dupa introducerea curselor low-cost, a avut loc o explozie a traficului chiar si in conditii de criza. “Faptul ca un competitor, in acest caz Carpatair, a depus reclamatie la CE, e dreptul lor. Dar acealasi competitor detinea in anul 2007 – 2008 o pozitie de monopol, cu o cota de 65 la suta din piata de pasageri de pe aeroportul din Timisoara. Noi am deschis piata la concurenta, cu tarife mai mici si destinatii diferite, precum Londra, Barcelona sau Madrid spre care nu zbura nimeni din Timisoara. E o actiune de denigrare a concurentei venita din partea Carpatair', a mai declarat fostul director Dan Idolu.