Teamnet este compania care a furnizat Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) - operatorul serviciului 112 - soluţia software care permite localizarea pe hartă a apelurilor de urgenţă.
“Am mai făcut şi proiectul de management al centrului unic de tratare al urgenţelor 112, sistem care procesează în fiecare lună peste 1,4 milioane de apeluri. Noi am realizat partea software şi de localizare GIS pe hartă, parte care reuşeşte ca în 5 secunde să localizeze fiecare apel”, declara într-un interviu Bogdan Padiu, director general şi acţionar majoritar al grupului, citat de Mediafax.ro
“Localizarea apelurilor în cinci secunde este unul din principalele beneficii (ale sistemului) pentru că în acest domeniu al situaţiilor de urgenţă diferenţa între viaţă şi moarte se măsoară în secunde uneori”, afirma Padiu în luna decembrie a anului trecut
Teamnet este unul dintre cei mai mari integratori IT&C din România, parte a grupului Asesoft fondat de cunoscutul om de afaceri Sebastian Ghiţă, în prezent deputat PSD. Potrivit lui Padiu, un procent de 80% din afacerile Teamnet provine din afacerile cu Statul.
Asesoft şi Teamnet, “abonaţi” la contractele cu STS
În august 2010, Asesoft International a câştigat licitaţia prin care urma să furnizeze Serviciului de Telecomunicaţii Speciale echipamente IT şi aplicaţii software destinate conectării agenţiilor de urgenţă de la nivelul municipiilor la sistemul unic de urgenţă 112, valoarea contractului ridicându-se la 10,68 milioane de lei (TVA inclusă).
Denumit "Dezvoltarea sistemelor informatice pe platforma Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) pentru agenţiile de urgenţă la nivelul municipiilor, altele decât reşedinţele de judeţ", contractul presupune achiziţionarea de aplicaţii software şi sisteme informatice, computere personale, monitoare video color, surse de alimentare electrică continuă şi imprimante laser, conform informaţiilor publicate pe www.e-licitatie.ro.
În luna iunie a aceluiaşi an, STS a anunţat că Teamnet International şi Asesoft International vor furniza aplicaţii software de 9,99 milioane de lei, care vor asigura interoperabilitatea agenţiilor de urgenţă (Poliţie, Ambulanţă etc) conectate la serviciul de urgenţă 112.