-
Agentii de circulatie nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu cauciucuri de iarna, in lipsa unui reprezentant al RAR. “Constatarile se pot face de catre Politia Rutiera impreuna cu RAR, sau de catre RAR. Agenul de politie de unul singur nu poate constata abateri, si ca atare nici sa dea amenzi', a explicat pentru Jurnalul National comisarul-sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera.
-
Ordonanta 5 din 2011 prevede obligativitatea echiparii masinilor cu cauciucuri de iarna atunci cand acestea se deplaseaza pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Deci, daca circuli pe un drum uscat – nu ai nicio problema, daca ai intrat pe unul cu gheata sau zapada – risti amenda.
-
“RAR ne-a comunicat ca pot fi folosite si cauciucuri all-season, insa numai dca au mentiunea speciala de tip M, M+F,MS sau M&S', precizeaza seful Politiei Rutiere.
-
Atentie! Unii intreprinzatori au inceput sa produca colante cu coduri de iarna care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu indeplinesc conditiile ordonantei. In aceasta situatie, cel care le pune in vanzare poate fi tras la raspundere.
-
Incepand cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativitatii echiparii cu cauciucuri de iarna nu este limitata. Spre exemplu, este posibil ca si in aprilie, pe anumite drumuri sa existe zapada, gheata sau polei, iar in aceasta situatie soferii vor ramane obligati sa foloseasca respectivele cauciucuri.
-
'In legatura cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afara, din punctul de vedere al politiei rutiere acest lucru este o aberatie', spune Dinita. 'Cel care cumpara spre exemplu, o masina din tara, la mana a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe masina?'
-
'In functie de tipul de cauciuc, inaltimea profilului pentru ca acesta sa fie eficient este cuprinsa intre 3 si 5 mm. Verificarea acestei conditii o face specialistul de la RAR, pentru ca nu o sa bage pixul agentul de circulatie ca sa verifice gradul de uzura', spune comisarul-sef Dinita.
Citește pe Antena3.roCare e cauza morții lui Silviu Prigoană. Acestuia i s-a făcut rău în timp ce mânca -
'Vom da dispozitie ca in zonele unde sunt semnalate ninsori sa fie instalate echipaje de politie rutiera impreuan cu reprezentantii RAR. Acestia, la intrarea in zona afectata de ninsoare, vor face filtre si vor verifica daca masinile sunt echipate cu cauciucuri de iarna', avertizeza seful Politiei rutiere.
-
Amenda va fi aplicata soferului, si nu proprietarului masinii, pentru ca soferul are obligatia legala de a se ingriji de pregatirea masinii pentru drum.
-
Sanctiunile se pot da si daca masina respectiva nu este implicata intr-un accident. Soferul risca o amenda curpinsa intre 9 si 20 de puncte, adica intre 5 si 12 milioane. In cazul unui accident, soferul va plati si daunele.
-
Asiguratorii au spus ca nu vor acorda despagubiri in cazul accidentelor provocate de masini neechipate corespunzator pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei.
-
Incepand cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, in cadrul comandamentului de iarna va functiona un punct de informare privind starea drumurilor. Orice sofer, inaint de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla daca pe traseul ales exista zapada sau urmeaza sa ninga.
-
In cadrul Directiei de politie rutiera va exista o grupa operativa pentru monitorizare si interventie. Toate masinile politiei rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarna iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atat cu cauciucuri de iarna, cat si cu cele de vara. La nivelul Politiei Romane au fost demarate procedurile de achizitie de cauciucuri de iarna pentru toate masinile.
-
Cauciucurile de vara crapa la frig si isi pierd proprietatile, in timp ce cauciucurile de iarna isi pastreaza proprietatile si confera conditii suplimentare de siguranta in trafic.
-
Studiile arata ca in timpul franarii, spre exemplu, cauciucurile de iarna sunt cu 5% mai eficiente decat cele de vara