Vremea bună e singura care ne-a scutit de blocaje rutiere în toată ţara, anul acesta. Deşi Narcis Neaga, şeful CNADNR, spunea, în octombrie, că peste 80% dintre contractele pentru deszăpezire sunt semnate, astăzi încă se caută cu disperare firme care să participle la licitaţii, pe ultima sută de metri.
Situaţia prezentată recent de fostul premier interimar Sorin Câmpeanu arăta că în Bucureşti şi în alte 26 de judeţe nu sunt contracte pentru deszăpezire sau contractele nu acoperă toată suprafaţa judeţului. Firmele nu mai sunt interesate de aceste licitaţii, pentru că din acest an s-au schimbat regulile plăţilor pentru deszăpezire. „La Bucureşti am avut o problemă reală, pentru că nu s-au prezentat firmele la licitaţii.
Noi vom plăti strict ceea ce se va face, pentru că vom instala GPS-uri pe maşini, astfel încât să putem controla situaţia”, spun reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Firmele mari care se ocupau cu deszăpezirea până acum au dispărut de pe piaţă, cele mai multe din cauza problemelor cu justiţia, iar loturile licitate s-au micşorat cu până la 70%. Firmele mici nu fac faţă noilor condiţii impuse de CNADNR.
Compania de Drumuri a achiziţionat 300 de autoutilaje proprii, 100 de autofreze şi 7 autovehicule şenilate noi, iar alte utilaje vor fi închiriate, pentru a asigura deszăpezirea. Zonele cu cele mai mari probleme sunt Moldova, Transalpina, A1 şi A2. Compania a pregătit şi personalul necesar pentru deszăpezire, dar este nevoie de firme specializate.