x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Udrea l-a băgat pe Boc în gura Americii

Udrea l-a băgat pe Boc în gura Americii

de Monica Andrei Capatos    |    19 Ian 2011   •   21:31
Udrea l-a băgat pe Boc în gura Americii
Sursa foto: Christian Silva/Jurnalul Naţional

Noua legea privind publicitatea stradală, făcută după bunul plac al ministrului Dezvoltării şi Turismului, Elena Udrea, riscă să declanşeze un scandal la nivel internaţional. Jurnalul Naţional a intrat în posesia unei scrisori pe care premierul Emil Boc a primit-o de la ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark H. Gitenstein. Deşi este folosit un limbaj diplomatic, Mark H. Gitenstein este foarte ferm şi îi atrage atenţia lui Emil Boc că legea promovată de Elena Udrea privind piaţa outdoor încalcă principiile internaţionale de comerţ.

„Nu cred că este în intenţia Guvernului Dvs. să aprobe o astfel de hotărâre care nu respectă principiile de concurenţă de pe piaţa UE şi cele stabilite de Organizaţia Mondială de Comerţ, şi principiile trata­tului naţional la care investitorii ame­ricani au dreptul. Astfel de hotărâri, indiferent de motivaţie, nu conduc la îmbunătăţirea mediului de afaceri din România sau a percepţiei oamenilor de afaceri străini, inclusiv a companiilor americane care au nevoie de sprijinul nostru. Doresc să vă rog să reexaminaţi această legislaţie cu grijă şi să descurajaţi aprobarea acesteia de către Cabinet în forma actuală”, îi comunică ambasadorul SUA premierului Boc.

Scrisoarea n-a avut prea mare succes, Legea privind publicitatea stradală a fost adoptată de Guvern la sfârşitul anului, astăzi urmând ca Regulamentul pentru autorizarea, construirea şi amplasarea firmelor şi reclamelor publicitare să fie aprobat de consilierii generali, majoritari ai PDL, respectând evident dorinţele Elenei Udrea. Asta demonstrează, dacă mai era nevoie, că interesele doamnei ministru sunt mai presus de orice. Revenind la scrisoare, amba­sadorul SUA îi explică lui Boc demersurile pe care le-a făcut în momentul în care a aflat de intenţiile ministrului Dezvoltării. Jurnalul Naţional a prezentat în exclusivitate măreţul proiect încă de acum un an.

„M-am întâlnit recent cu re­prezentanţii Companiei Clear Channel. Această companie a fur­ni­zat pu­blicitate outdoor în Bucureşti şi în România şi este cel mai important furnizor de mesh-uri, panouri publi­citare mari. Pentru mai mult de un an, Ambasada SUA a sprijinit eforturile Clear Channel în vederea rea­l­­­izării unui dialog productiv cu municipalitatea Bucureşti. Această problemă priveşte Hotărârea Consiliului General care ar restricţiona utilizarea mesh-urilor mari de publicitate în Bucureşti, fără a impune restricţii similare pentru celelalte tipuri de publicitate outdoor…

Hotărârea este discriminatorie şi pare a avea drept scop alungarea acestei companii americane de pe piaţă”, acesta este primul fragment din scrisoarea oficială. Ambasadorul SUA la Bucureşti mai precizează în scrisoare că pe 2 septembrie a avut o întâlnire cu Elena Udrea, atrăgându-i atenţia asupra acestei probleme, primind la schimb toate asigurările ei. Discuţia se pare că n-a impresionat-o pe doamna Udrea, în decembrie legea fiind aprobată de Cabinetul Boc aşa cum a fost propusă de Ministerul Dezvoltării şi Turismului.

 

Ministra şi baronii de Bucureşti
Ministrul Elena Udrea îşi bagă nasul peste tot şi vrea să deţină controlul absolut. Acest lucru este însă ştiut de toată lumea. De ceva timp însă, îşi exprimă chiar ideile, părerile pe blogul său personal, defilând într-o atotcunoscătoare a întregului aparat politic şi administrativ din 2000 şi până-n zilele noastre. Ultima postare se referă la noua lege a Capitalei, un alt act normativ care-i aparţine şi care este criticat în aceste zile. Prezentat de ziarul nostru încă din noiembrie 2010, proiectul, pe scurt, desfiin­ţează funcţiile de primar de sector, adună toţi banii bucureştenilor într-un buget unic şi dă puteri foarte mari Consiliului General al Capitalei. „Nu putem păstra acest model ceauşist desăvârşit pe vremea lui Adrian Năstase: şase oraşe într-unul singur, fiecare cu aparatul său admi­nis­trativ...

Nu există aproape nici un nivel de conlucrare între primarii de sector sau între aceştia şi primarul general. Fiecare decide asupra propriei «feude». Primarii au puteri cvasidepline asupra sectoarelor, fără însă a avea în vedere imaginea de ansamblu”, scrie Udrea pe blog. Ce nu precizează ea în acel material este faptul că ju­mă­tate din primarii de sector sunt controlaţi de ea, iar majoritatea Consiliului General aparţine tot subalternilor ei. Aşa că în categoria „baronilor de Bucureşti care s-au dedulcit la bani foarte mulţi pe care-i au pe mână”, aşa cum îi nu­meşte Udrea pe edilii, intră cu brio chiar oamenii săi. Pe vremea când primar general era Adriean Videa­nu, cele mai multe fonduri din bu­ge­tul Capitalei s-au dus către Pri­mă­ria Sectorului 3, condusă şi atunci, dar şi acum de Liviu Negoiţă.

Atribuţii noi pentru Elena Udrea
Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, vrea să se ocupe şi de implementarea şi gestionarea proiectelor prioritare ale Programului Naţional de Dezvol­ta­re a Infrastructurii, potrivit unui pro­iect de hotărâre de guvern pos­tat pe site-ul instituţiei. Prin PNDI vor fi implementate proiecte în va­loare de 4 miliarde de euro. Udrea vrea să mai angajeze 50 de oameni, numărul de posturi ajungând de la 675 la 725 de salariaţi, iar în cadrul MDRT să îşi desfăşoare activitatea de Implementare a Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, denumit în continuare UIPNDI. În plus, Udrea este cea care stabileşte structura organizatorică, numărul de personal, regulamentul de organizare, implementare în funcţionare a UIPNDI. Coordonatorul UIPNDI e salarizat la nivelul di­rectorului general de la MDRT.

×
Subiecte în articol: observator