Jurnalul.ro Timp liber Fashion 5 elemente pentru succesul unei afaceri cu haine second hand & outlet

5 elemente pentru succesul unei afaceri cu haine second hand & outlet

La nivel internațional, dar și în România, interesul consumatorilor pentru a cumpăra îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii de pe segmentul second hand și outlet este în creștere semnificativă. Demn de remarcat este că se schimbă tocmai concepția oamenilor despre această nișă de fashion - de la "vechituri pentru cei săraci", la o reală oportunitate de achiziții inteligente, economice, cu stil și responsabilitate pentru mediu!

 

Altfel spus, clienții caută alternalive la comerțul standard de fashion, o industrie cu tot mai mari probleme de imagine în lumea actuală. Industria fashion este una dintre marile generatoare de poluare, iar mulți influenceri subliniază că apetitul pentru modă înseamnă resurse risipite și bani folosiți eronat. Există tot mai mulți astfel de lideri de opinie și tot mai multe reviste glossy care recomandă reciclarea activă a hainelor, prin modificări aduse garderobei actuale, dar și prin achiziții de chilipiruri premium din magazinele de haine second hand și outlet.

 

Conceptul este simplu: în astfel de magazine poți găsi produse unicat, chiar vintage, articole cu multă personalitate, din materiale de foarte bună calitate, chiar de la branduri de top, dar la super prețuri. Ajuți astfel mediul, te bucuri de produse de calitate ridicată și economisești și bani pentru lucrurile care contează pentru tine.

 

În acest context, inclusiv în România, afacerile de retail de fashion second hand și outlet pot fi o mare oportunitate pentru antreprenori! Investițiile necesare nu sunt foarte mari, în comparație cu alte genuri de afaceri de retail. Pentru succesul unui business în acest domeniu, orice antreprenor trebuie să țină însă cont de câteva elemente.

 

1. Calitatea produselor în sine este motorul unei afaceri cu haine second hand / outlet. Consumatorii își doresc genul de produse cu raport calitate / preț mult peste valoarea din magazinele standard de mall. Hainele care nu sunt noi nu trebuie să își trădeze originea prin aspect negativ, din contră, trebuie să arate foarte, foarte bine. Nu trebuie să fie un compromis estetic, aceste produse nu trebuie să fie mai prejos decât cele din magazinele clasice. Cum se poate acest lucru? Colaborând cu un furnizor de încredere care poate oferi stocuri de haine de calitate sh și outlet.

 

Accentul nu trebuie pus astfel doar pe preț, oamenii cu venituri medii nu vor să cumpere haine cu defecte sau total demodate indiferent cât de ieftine ar fi, probabil nu le-ar purta nici gratis! În schimb, sunt dispuși să plătească prețuri chiar și asemănătoare cu cele din comerțul standard, dacă au parte de haine de mai bună calitate, care să îi impresioneze cu adevărat. Practic, în loc să cumpere haine ieftine de la mall, de la branduri low cost, preferă haine premium second hand și outlet, pentru care să plătească aceeași bani.

 

2. Este necesar un spațiu de retail cât mai bine plasat, chiar dacă nu în cele mai scumpe locuri din oraș. Important este ca locația să fie stradală, ușor de accesat de către consumatori. Se poate merge chiar pe locație de cartier, care poate fi de mai mare succes decât una ultracentrală. Trebuie să existe un număr mare de locuitori în zonă, trafic pietonal, de preferat și vizibilitate din traficul rutier.

 

3. Designul general al magazinul trebuie să fie cu aspect premium și nu ieftin, chiar dacă în comunicare se va pune accent și pe prețurile mici, pe campanii promoționale, pe reduceri și soldări. De asemenea, se va evita să se scrie doar denumirea de second hand și în niciun caz dominant în vizualul general. Magazinul trebuie să aibă un nume al său, un brand, un concept, exact ca magazinele din retailul standard de fashion. Astfel, clienții vor rezona mai bine cu brandul și vor alege mai des magazinul, cu mai multă încredere. Clienților nu trebuie să le fie rușine că aleg un astfel de magazin, din contră, să simtă că fac o alegere inspirată.

 

4. Este nevoie de promovare corectă în social media, căci astăzi foarte multe decizii de cumpărare se iau online, chiar și pentru comerțul offline. Rețelele sociale vor trebui să fie canalul preferat de comunicare cu potențialii și actualii clienți. Se vor posta fotografii, sfaturi, noutăți din magazin și din lumea fashion. Se va pune accent pe partea premium și pe toate elementele subliniate mai sus ca fiind generatoare de clienți.

 

5. Ideal este să existe și un magazin vânzări online, în paralel cu cea offline. Clienții pot acționa din impuls în timp ce văd produsele pe internet, linkurile se vor propaga mai bine. Dincolo de clienții generați în mod direct online, se vor atrage mai mulți clienți și spre magazinul fizic. În plus, se pot atinge noi piețe, căci un magazin online poate vinde la nivel național.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri