Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020 din cauza în contextul pandemiei de coronavirus care a afectat puternic piaţa de restaurante din toată lumea.
Compania a ajuns, astfel, la vânzări de puţin sub 180 milioane de euro, faţă de peste 194 milioane de euro înaintea pandemiei.
Businessul McDonald’s în România este operat în sistem de franciză de compania malteză Premier Capital, care administrează şi reţelele din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania şi Malta.
Afacerile grupului au scăzut, per total, cu 6,5% comparativ cu 2019, toate pieţele fiind afectate de pandemie. Cea mai lovită a fost afacerea din Malta care a scăzut cu 15,7%, pe când declinul din România şi Grecia a fost similar, de 8%. În ţările Baltice businessul a scăzut cu 1-3%. Businessul cumulat al celor şase pieţe s-a apropiat astfel de 320 miliioane de euro, România contribuind cu mai bine de jumătate la total.