Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie ANPC înființează Comandamentul pentru Energie. Vor fi analizate reclamațiile consumatorilor casnici

ANPC înființează Comandamentul pentru Energie. Vor fi analizate reclamațiile consumatorilor casnici

ANPC va înființa Comandamentul pentru Energie pentru a verifica reclamațiile consumatorilor casnici, cu privire la sumele exorbitante din facturile la electricitate și gaze naturale.

Din acest organism vor face parte comisari ANPC din toată ţara şi vor fi alcătuite echipe de control suplimentare în zonele unde numărul reclamaţilori este mare.

Acesta are scopul de a rezolva rapid datele rezultate din controale și de a colabora cu alte instituții ale statului pentru rezolvarea problemelor. 
va fi coordonat de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, şi de directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi va funcţiona până la data de 31 martie 2022, termen de aplicare a Legii 259/2021.

Etapele care trebuie parcurse de consumatori după primirea facturii:

- verificarea valorii consumului din factură;

- verificarea preţului unitar pentru consumul măsurat după 1 noiembrie 2021, dacă este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică şi 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât preţul total, cu toate taxele incluse, să nu depăşească 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale;

- existența rubricii de preţ compensat/plafonat pe factură, corespunzătoare consumului după 1 noiembrie 2021.

Dacă cel puţin una dintre aceste situaţii este reală, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie.
Dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării.

Pentru reclamaţii, consumatorii pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, în intervalul luni-vineri, între orele 8.00-16.00, sau pe adresa de e-mail energie@anpc.ro. 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri