"Bun găsit,
Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022*.
În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative.
Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere.
Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.
*Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.
Mereu alături de tine, Echipa Enel", se arată în mesajul furnizorului de energie, care mai precizează faptul că "În perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, toți clienții Enel Energie beneficiază de plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale. Noul pachet de măsuri de sprijin vine în completarea OUG 27/2022, modificată și completată ulterior prin Legea nr. 357/2022".
Indexurile transmise prin aplicația My Enel nu sunt înregistrate
Totodată, aplicația My Enel nu a înregistrat indexurile la electricitate transmise de consumatori în ultimele două luni. Întrebați telefonic, operatorii companiei spun că acest lucru se întâmplă ca urmare a noilor schimbări în sistemul informatic, însă riscul pentru clienți este ca înregistrarea ulterioară a unui index mai mare, din cauza trecerii mai multor luni de necitire a indexurilor, să-i introducă într-o altă categorie de consum, prevăzută cu un tarif mai mare.