Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

de Adrian Stoica    |   

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat ieri anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu - Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cu o valoare estimată cuprinsă între 5,3 miliarde de lei și 5,8 miliarde de lei, acesta este cel mai scump tronson de autostradă scos la licitaţie vreodată de Compania de Drumuri.

Secțiunea 3 Cornetu - Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri și este unul dintre cele mai dificile tronsoane din Autostrada Sibiu - Pitești pentru că va fi construit în zona de munte. El este cel de-al patrulea tronson scos la licitație din autostrada care va lega Muntenia de Ardeal, după secțiunea 1 Sibiu - Boița, câștigată de austriecii de la Porr, secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești, câştigată de italienii de la Astaldi și secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș, pentru care nu a fost desemnat un constructor încă. 

 

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi ea este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European. 

 

Licitația va avea o etapă de preselecție a constructorilor, candidaturile fiind așteptate până pe 10 noiembrie, potrivit anunțului publicat pe SEAP, iar pe 10 decembrie 2020, CNAIR estimează că va trimite invitațiile de prezentare a ofertelor către candidații selectați. Durata contractului este de 133 luni (peste 11 ani) și cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuție și 60 luni perioada de garanție a lucrărilor. 
Printre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească o firmă care își depune candidatura se numără: a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani lucrări de construcție nouă și/sau lărgire și/sau modernizare de autostrăzi și/sau drumuri naționale și/sau drumuri expres în valoare totală cumulată de minimum un miliard de lei, fără TVA, la nivelul a maximum cinci contracte; a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani lucrări de construcție nouă și/sau lărgire și/ sau modernizare a cel puțin două poduri/ pasaje/ viaducte în lungime de minimum 250 metri fiecare, aferente autostrăzilor și/ sau drumurilor naționale și/ sau drumurilor expres și/sau drumurilor județene și/sau străzilor urbane; a dus la bun sfârșit în ultimii 10 ani lucrări de construcție a unui tunel cu o galerie de minimum 500 de metri. 
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri