"Ideea de furt are ca element constitutiv al acestei infracțiuni intenția. Niciunul dintre operatorii economici nu a putut fi tras la răspundere pentru intenția de a fura consumatorii și faptul că unele dintre norme, dintre deficiențele aplicațiilor pe care aceștia le utilizau în emiterea facturilor nu au putut ține pasul cu așteptările consumatorilor, cred că au fost unele dintre elementele importante ale disfuncționalității pieței.
Este adevărat că au fost cazuri prin care cea mai mare parte a consumatorilor a fost șocată primind valori cu mult peste ceea ce aceștia erau obișnuiți. Constatând aceste lucruri, pe baza raportărilor pe care le-am primit la momentul la care am fost numit, am inițiat în 31 ianuarie un dialog cu reprezentanții operatorilor economici furnizori de utilități, mi s-a părut esențial să aflăm și părerea acestora, mai ales că vorbeam de începerea unei noi perioade, cea de la 1 februarie. Aveam să aflu că mare parte dintre facturile emise greșit fuseseră transmise într-o variantă corectată către consumatori", a explicat acesta la Conferința Națională "Reconectarea încrederii între consumatori, instituții și operatori - ieșirea din criza facturilor" organizată de Antena 3 și Jurnalul.
De asemenea, el face precizări despre recalcularea facturilor însă atrage și atenția că după ce vor înceta măsurile de compensare și plafonare luate de guvern, consumatorii trebuie să plătească mai mult pentru electricitate și gaze naturale.
"Evoluția pieței însemna pentru unii dintre operatorii economici, o viteză de corectare a facturilor de 2-300.000 de facturi/zi. Ceea ce făcea ca toate cifrele transmise să fie, la momentul în care acestea date publicității, să fie corecte pentru că între 2-3 zile, diferențele puteau fi de sute de mii de facturi. Ne interesează evoluția colectării facturilor asumate de aceștia. Cred că este mai puțin important aplicarea unei sancțiuni, indiferent d e valoare acesteia. Aceasta ar trebui să aibă rol coercitiv sau preventiv. Cred că mult mai imporant este să ne orientăm către consumatori, să ne asigurăm că aceștia au primit facturile corectate, să ne asigurăm că sunt informați corespunzător de modul în care va evolua relația dintre consumatorul final și furnizorul de utilități pentru că trebuie să dezamorsăm piața de această tensiune artificial creată.
Recalcularea se va face nu numai datorită supravegherii ANRE sau ANPC, și nu este o rea intenție a majorității furnizorilor de utilități, evoluția prețurilor nu neapărat ține de aceștia, așa încât majorarea facturilor pe care acum le primesc, în afară de ajutorul plafonării și compensării, cu siguranță, într-un viitor destul de apropiat vor avea valori mai mari decât aceștia erau obișnuiți până acum. Nu înseamnă că cineva fură, înseamnă că așa a evoluat piața", atrage atenía șeful ANPC.