Limitarea autonomiei și timpul mare de reîncărcare a unui acumulator, în comparație cu un plin clasic de rezervor, sunt hopurile care mai stau în calea "exploziei" de mașini electrice. Se pare că una dintre probleme va fi rezolvată în scurt timp. Producătorul german de baterii Innolith AG susține că în cel mult 5 ani va lansa pe piață o baterie care va permite autonomii de peste 1.000 de kilometri cu costuri de dezvoltare mai mici decât în prezent. Germanii susțin că dezvoltă prima baterie cu o densitate de 1.000 Wh/kg și că aceasta nu necesită "materiale exotice și scumpe". Mai mult, Innolith folosește în procesul de dezvoltare un electrolit anorganic, prin care riscul de incendii va fi astfel mult mai mic, comparativ cu bateriile clasice cu electroliți organici. Principalul dezavantaj al acestei baterii este că timpul de încărcare până la 100% va fi unul de lungă durată. Dar la un timp de încărcare similar cu cel permis de tehnologiile actuale, bateria ar atinge o autonomie de 400 de km.