Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cadouri. Cât cheltuie românii

Cadouri. Cât cheltuie românii

Cu trei zile înaintea Crăciunului magazinele sunt pline ochi de oameni care caută cadouri pentru cei dragi. Pe lângă dulciuri, haine şi jucării, la mare căutare sunt smartphone-urile, E-reader-urile, dar şi parfumurile şi alte cosmetice. Şi magazinele de decoraţiuni interioare sunt asaltate de clienţi care vor să aleagă cadoul perfect. 

Românii sunt printre europenii cei mai tentaţi să-şi depăşească bugetul de Crăciun şi să ofere celor dragi cadouri mai scumpe decât îşi pot permite. Unul din patru conaţionali se împrumută la prieteni sau cumpără pe cardul de credit peste limita iniţială, arată studiul Euro­pean Consumer Payment Report elaborat de Intrum în 24 de ţări. Totuşi, nu suntem chiar cei mai mari cheltuitori din UE, înaintea noastră se situează irlandezii (se împru­mută 32%) în condiţiile în care media din Uniunea Europeană este de 19%. Şi la enunțul „De obicei, cheltuiesc mai mult decât ar trebui pe cadourile de Crăciun” au răspuns afirmativ 45% dintre români şi 53% dintre irlandezi. Media UE este de 33%. 
Românii sunt atraşi în magazine şi de ofer­tele şi discounturile practicate de bran­durile din centrele comerciale. Spre exemplu, la H&M, Veranda, vizitatorii vor găsi reduceri de până la 50% la arti­cole selecționate din toate departamen­tele, iar magazinul Salamander aplică reduceri de 20% la colecţia toamnă-iarnă. 
Retailerul suedez Ikea oferă reduceri de până la 20% la toată gama de cana­pele cana­pele, iar cei de la Jysk fac reduceri între 30-60% la toată gama de articole de Crăciun. 
Şi magazinele online oferă reduceri consis­tente, potrivit Asociației Române a Magazinelor On-line (ARMO). „Anul acesta câteva mii de retaileri online derulează campanii de Săr-bători care presupun reduceri de până la 75% la game diverse, de la electronice și elec­trocasnice, la produse IT, jucării, produse de îngrijire, bijuterii sau îmbrăcăminte și acce­sorii. Companiile de curierat s-au pregătit mult mai bine în acest an și vor lucra intens și după perioada de Crăciun, pentru livrarea cadourilor pentru Anul Nou”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO. 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri