Jurnalul.ro Tech Gadget Care este costul real al serviciilor "gratuite" Google? Iată ce oferim pentru a utiliza Youtube, Gmail sau Google Maps

Care este costul real al serviciilor "gratuite" Google? Iată ce oferim pentru a utiliza Youtube, Gmail sau Google Maps

Dacă în prezent cineva mai are impresia că Google este un simplu motor de căutare pe Internet, se înşeală profund. „În mediul online, când ceva este gratis, produsul eşti chiar tu.”, pare a fi motto-ul specialiştilor în securitate informatică.

După cum ştim, Gmail, Youtube, Google Maps... sunt servicii „gratuite”. Este adevarăt, nu plătim niciun ban pentru a ne folosi de ele, dar oferim ceva mai preţios la schimb: confidenţialitatea.

Folosindu-se de activitatea pe Internet a utilizatorilor, Google poate determina care sunt gusturile lor, unde intenţionează să călătorească, dacă persoana respectivă este sau nu pasionată de sport.

Google urmăreşte activitatea tuturor persoanelor care folosesc motorul de căutare sau orice alt serviciu, scrie abc.es.

De fapt, la crearea contului, atunci când ne dăm acceptul în ceea ce priveşte termenii şi condiţiile de utilizare, suntem avertizaţi că informaţiile pe care compania le „colectează” vor fi utilizate în diferite scopuri, de exemplu, publicitare.

Astfel, nu din întâmplare, atunci când citiţi ziarul preferat, apare un banner publicitar în care sunt prezentaţi pantofii pe care i-aţi admirat mai devreme pe o altă pagină web.

Cei care au cont de Gmail, pot vedea raportul despre propria activitate realizat de Google, accesând Activitate pe Web şi în Aplicaţii. (Web and App Activity). Aici, Google păstrează toate căutările vechi şi conţinutul paginilor accesate cu ajutorul browserului Chrome.

Dacă utilizatorul doreşte, poate elimina toate aceste date, dar Google avertizează asupra faptului că nu ar fi o alegere bună, întrucât „capacitatea de a oferi rezultate personalizate va fi limitată”.

„Istoricul locaţiilor” este o altă funcţie care reflectă perfect maniera în care Google ia la cunoştinţă fiecare mişcare pe care o facem. Pe hartă, se pot vedea atât locaţiile pe care utilizatorul le-a vizitat, cât şi cele pe care intenţionează să le viziteze.

Evident, acelaşi lucru este valabil şi pentru căutările pe YouTube. În funcţie de piesele sau videoclipurile pe care le-am ascultat sau vizualizat anterior, la redeschiderea paginii ne sunt sugerate altele asemănătoare.

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri