Jurnalul.ro Auto Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru mașina ta

Cinci lucruri pe care trebuie să le faci pentru mașina ta

Mașina ta este un prieten de încredere, dar ca să te ducă mereu acolo unde ai nevoie, trebuie să-i acorzi la rândul tău puțină atenție, din când în când. Dacă vei avea grijă de aceste lucruri toate călătoriile, indiferent de distanță, vor fi plăcute și sigure.

Fii protejat

Ține cont de datele scadente ale asigurării RCA. Nu doar că te pune la adăpost în cazul accidentelor, dar te scutește și de neplăceri serioase, în cazul în care circuli fără această poliță. Dar asta nu este tot. Poți lua în calcul inclusiv o asigurare asistenta rutiera care îți oferă multiple avantaje suplimentare, de la alegerea celei mai rentabile polițe RCA, până la plata online și transmiterea poliței virtuale direct celor în drept să o solicite. În plus, ești avertizat când polița expiră și ai opțiunea de a face o asigurare pe o durată variabilă de la o lună la un an.

 

Serviciul îți oferă și oportunitatea unor reduceri, în funcție de istoricul personal, capacitatea cilindrică a mașinii și vârsta proprietarului.

Trusa medicală și extinctorul

Foarte puțini conducători auto amatori știu că aceste elemente obligatorii au o durată de valabilitate limitată. În cazul unui control al Poliției, dacă acestea au termenul de valabilitate depășit, riști să plătești amendă și să primești puncte de penalizare.

 

Este bine și practic să știi să folosești corect extinctorul, pentru că abilitatea de a-l utiliza poate face diferența între o situație critică și o pagubă mare și un eveniment minor care se rezolvă rapid în service. Este inspirat și util ca acesta să fie mereu pus la îndemână, cel mai bine în portbagaj, chiar și atunci când acesta este plin cu bagaje. În caz de nevoie fiecare secundă contează.

 

Trusa medicală are un termen de valabilitate mai lung decât extinctorul, dar chiar și după ce expiră, unele din produsele pe care le conține sunt valabile și pot fi utilizate. Este vorba despre pansamente, feșe și leucoplast. Le poți folosi în trusa de prim ajutor din casă.  

Verificarea periodică a anvelopelor

Când ai măsurat ultima dată presiunea în pneuri? Știai că de valoarea corectă a acestora depind și aderența și consumul de combustibil?

 

În mod normal presiunea în pneuri trebuie verificată la fiecare două săptămâni. Este bine să faci asta înaintea unui drum lung, atunci când sunt diferențe mari de temperatură între zi și noapte, dar și atunci când circuli pe drumuri proaste, neasfaltate sau cu gropi.

 

Și nu te limita doar la asta. Procedura de rotație a anvelopelor, după schema stânga față trece în dreapta spate, iar drepta față merge în stânga spate, în timp ce roțile din spate se montează pe față, în locul corespunzător, trebuie făcută, cel mai bine, la circa un an de utilizare a anvelopelor de iarna sau de vară. 

Nu ignora avertizările de pe bord

Computerul de bord îți transmite ceea ce recepționează senzorii, din locurile esențiale ale mașinii. Este vital pentru siguranța ta și a pasagerilor să nu le ignori. Este foarte puțin probabil ca un senzor să transmită informații false sau defecțiunea să nu existe. Și chiar dacă ar fi așa, este infinit mai sigur dacă vei clarifica problema.

 

Senzorii sunt astfel concepuți încât semnalează orice problemă în primul moment în care acesta apare și când defecțiunea sesizată este una minoră. În felul acesta îți este oferită posibilitatea de a continua drumul, cu prudență, însă, până la destinație. A ignora mesajele de avertizarere va duce la agravarea problemei tehnice și, implicit, la costuri mai mari pentru reparații.

 

Unele dintre mesajele de pe bord sunt extrem de importante. Este cazul led-ului care semnalează nivelul uleiului și care trebuie să se stingă complet, la câteva secunde după ce motorul pornește și să nu se reaprindă în timpul mersului, și cel care avertizează că lichidul pentru parbriz este epuizat. Deși pare banal, acesta din urmă este unul dintre elementele care țin de siguranța în trafic.

Protejează-ți motorul

Gesturi simple care trebuie să-ți între în reflex pot prelungi substanțial viața motorului și pot amâna multă vreme reparații costisitoare. Astfel:

  • nu porni instalația de climatizare înainte ca mașina să se răcorească, în mers, vreo zece minute, iar iarna nu porni căldura decât după ce motorul a pornit și a mers 2-3 minute;
  • este indicat să cobori pantele cu frâna de motor și niciodată scoasă din viteză și ținută „în frâu” cu pedala de frână, pentru că le vei suprasolicita și riști să încingi saboții;
  • mașina pe motorină trebuie lăsată cu motorul pornit circa 30 de secunde după ce a fost parcată, pentru că astfel va porni la sfert de cheie, iar motorul va fi protejat, iar cele pe benzină pot fi oprite imediat după staționare;
  • când alegi un alt tip de combustibil decât cel folosit anterior, de la un alt producător, alimentează doar atunci când rezervorul este aproape gol, cu cel puțin 25 de litri, pentru a evita eventuale reacții între aditivii folosiți, care pot să difere de la o marcă la alta, atât în ceea ce privește concentrația, cât și calitatea. 

 

Despre beneficiile pe care le aduce, în timp, întreținerea corectă în interior și în exteriorul mașinii, precum și despre faptul că reviziile periodice trebuie făcute la timp, nu ar mai trebui amintit pentru că sunt esențiale pentru mașină. Nu uita să treci în cartea mașinii faptul că au fost făcute. Vor fi detalii care sporesc valoarea mașinii în cazul în care vei decide să o vinzi.

 

Sursa foto: Shutterstock.com

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri