Jurnalul.ro Tech Comisia Europeană, nemulţumită de acţiunile întreprinse de reţelele de socializare împotriva ''dezinformării''

Comisia Europeană, nemulţumită de acţiunile întreprinse de reţelele de socializare împotriva ''dezinformării''

Comisia Europeană le-a cerut insistent joi reţelelor de socializare Facebook, Google şi Twitter să îi furnizeze mai multe detalii despre cum combat ''dezinformarea'' pe platformele lor, aşa cum s-au angajat într-o înţelegere cu executivul comunitar pentru a garanta ''integritatea'' alegerilor europene din luna mai, relatează agenţia EFE.

Comisia Europeană a cerut ''informaţii detaliate'' acestor reţele de socializare pentru a evalua progresele ce privesc provenienţa anunţurilor, transparenţa publicităţii politice, suprimarea conturilor false şi sistemele de semnalare a roboţilor informatici.

Cele trei platforme s-au angajat faţă de Comisia Europeană cu privire la aceste aspecte într-un cod de bune practici pentru combaterea dezinformării, în virtutea căruia trebuie să informeze lunar Bruxelles-ul despre activităţile lor. 

''Trebuie să vedem mai multe progrese în realizarea angajamentelor asumate de reţelele de socializare împotriva dezinformării. Platformele nu au oferit suficiente detalii care să arate că noile politici şi instrumente sunt desfăşurate într-o manieră oportună şi cu resurse suficiente în toate statele membre'', a indicat executivul comunitar, care mai reproşează reţelelor de socializare că în rapoartele transmise au oferit ''foarte puţine informaţii despre adevăratele rezultate ale măsurilor deja luate''. 

Ţinând cont de faptul că în luna martie începe campania electorală pentru alegerile europene, Comisia Europeană le cere acestor reţele de socializare să-şi ''intensifice eforturile'' în direcţia celor stabilite. 

De asemenea, executivul comunitar solicită celor trei platforme să coopereze mai mult cu experţi în verificarea conţinuturilor şi cu cercetători academici pentru a detecta ceea ce Comisia Europeană consideră a fi campanii de dezinformare şi pentru a face conţinuturile verificate să fie ''mai vizibile şi mai extinse''.

AGERPRES

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri