Jurnalul.ro Ştiri Social Cum își aleg românii locuințele

Cum își aleg românii locuințele

Majoritatea românilor care sunt în căutarea unei locuinţe aleg zona în detrimentul suprafeţei pentru a se încadra în buget şi cei mai mulţi au, în continuare, bugete de Prima Casă, a declarat, duminică, pentru AGERPRES, Vlad Vlăsceanu, directorul Târgului Imobiliar Naţional - tIMOn.

'Evident, toţi vizitatorii caută apartamente în centru cu suprafeţe mari şi sub 60.000 de euro. Dar lăsând gluma la o parte, am observat o schimbare radicală în gândirea şi în calitatea vizitatorului de tIMOn: majoritatea au fost potenţiali clienţi bine informaţi, care au înţeles să se ghideze după nevoi şi buget şi să îşi adapteze cerinţele astfel încât să îşi permită apartamentul dorit şi acesta să corespundă cât mai bine nevoilor lor', a precizat Vlad Vlăsceanu.

Cea de a XXIX- ediţie a Târgului Imobiliar Naţional - tIMOn, care s-a desfăşurat în perioada 24-27 martie în Piaţa Constituţiei din Capitală, a adus cu o ofertă de peste 15.000 de locuinţe în 298 de ansambluri rezidenţiale

'Cei mai mulţi vizitatori au fost familii tinere, până în 40 de ani, majoritatea cu copii sau care aşteptau un copil. Faptul ca ambii parteneri sau întreaga familie a venit la târg este semnul cel mai clar ca ei vor cumpăra în viitorul apropiat, întrucât acest tip de decizie se ia în familie', spune Vlad Vlăsceanu.

Oferta din cadrul tIMOn a arătat o creştere a preţurilor de 10% pe segmentul locuinţelor din clasa economy, situate în zonele periurbane, cele care reprezentau de fapt motorul vânzărilor pe segmentul rezidenţial în ultimii 3-4 ani. Cu toate acestea, la tIMOn au fost prezentate patru proiecte de locuinţe, dezvoltate de companii spaniole, care au vizat exclusiv segmentul lux. Toate sunt situate în zone centrale, au finisaje high class, apartamente puţine şi se adresează unui număr redus de cumpărători. În timp ce valoarea investiţiei pentru fiecare în parte este în jurul valorii de şase milioane de euro, numărul de unităţi locative/proiect nu depăşeşte 20.

'Ansamblurile tip boutique au un target bine definit şi relativ mic raportat la numărul vizitatorilor din târg. Spre surprinderea noastră, cererea a fost mare în principal în rândul expaţilor şi al străinilor care intenţionează se mute sau au afaceri la Bucureşti. Am văzut vizitatori din Liban, Israel, Spania, Italia, Rusia şi chiar Chişinău care au venit special pentru acest tip de locuinţe', a spus Vlad Vlăsceanu.

Vizitatorii au putut profita de reducerile de preţ valabile exclusiv în perioada târgului, reduceri care au variat între 1.000 şi 60.000 de euro, ofertele speciale pentru cumpărătorii din acest week-end incluzând case complet mobilate, bucătării care valorează zeci de mii de euro şi locuri de parcare.

'Cu o oră înainte de închiderea oficială a Târgului, sunt câteva mii de vizitatori în târg. Iar acest detaliu, pe care nu l-am mai văzut de mulţi ani, ne spune ca situaţia este mai mult decât foarte bună. Sigur va creşte numărul tranzacţiilor în următoarele două săptămâni şi cel mai probabil majoritatea vor fi prin Prima Casă întrucât clienţii sunt încă speriaţi că programul s-ar putea sista', precizează Vlad Vlăsceanu.

Un număr de 20 de proiecte rezidenţiale noi au fost lansate şi promovate în premieră şi în exclusivitate la ediţia din această primăvară a tIMOn, totalizând peste 1.500 de locuinţe. AGERPRES

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri