Jurnalul.ro Ştiri Educatie Cum poţi fi profesorul copiilor defavorizaţi

Cum poţi fi profesorul copiilor defavorizaţi

de Theodora Şutiu    |   

ONG-ul Teach for Romania a lansat o nouă campanie de recrutare de profesori şi învăţători pentru şcolile aflate în comunităţile vulnerabile, în localităţi defavorizate. Aceste unităţi de învăţământ se confruntă în ultimii ani cu un deficit de cadre didactice calificate şi pregătite adecvat.

Prin acest program, aplicantul trece printr-un training, care durează doi ani, la finalul căruia devine dascăl în sistemul de stat. În tot acest timp, tinerii interesaţi au parte de cursuri în regim one-to-one, făcute special pentru nevoile lor. Oricine poate deveni profesor sau învăţător, în cadrul acestui program, indiferent de specializare, studiile absolvite și modul psihopedagogic, acestea nefiind criterii eliminatorii de selecție. Cursantul urmează să fie plasat, la sfârşitul acestei perioade, în învăţământul primar sau gimnazial, în funcție de nevoile școlilor din comunitățile defavorizate, cât și de preferințele și disponibilitatea lor de plasare.

Concret, în anul şcolar 2018-2019, programul se desfăşoară în judeţele Brașov, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Buzău, Galați, Giurgiu, Ilfov, Ialomița, Prahova, Vrancea, dar și în București. Posturile pe care le vor ocupa candidații vor fi în zone peri-urbane şi rurale, care corespund cerințelor programului.

Proces standard de recrutare

Este foarte important de precizat faptul că Teach for Romania nu rezervă, la finalul acestui program de pregătire, locuri în şcoli. Acest lucru înseamnă că toţi viitori dascăli vor trece prin procesul standard de ocupare a posturilor disponibile din sistemul de învățământ de stat. De asemenea, în ceea ce privește prezența în București a cadrelor didactice susținute de organizație, începând cu anul școlar 2018-2019, acestea vor putea opta exclusiv pentru Sectoarele 5 și 6 pe posturi de învățători calificați.

Tabloul dezolant de la ţară

Fenomenul abandonului școlar timpuriu are dimensiuni îngrijorătoare în România, cei mai mulți dintre copiii care nu ajung să își încheie ciclul școlar primar sau gimnazial provenind din mediul rural sau din cartierele defavorizate. Conform celor mai recente statistici UNICEF, copiii de la sate renunţă la școală cu 30% mai frecvent decât cei din mediul urban. Acest lucru ar putea avea urmări deosebit de grave pentru întreaga societate, educația din primii 15 ani de viață determinând parcursul profesional și personal al tânărului respectiv. Incapacitatea de a-și găși un loc de muncă, de a-si întemeia o familie sau chiar delincvența infantilă sunt doar câteva dintre urmările lipsei unei forme elementare de educație. 

 

“Acum niște ani am predat vreme de un semestru vorbirea în public unei clase de elevi de a cincea. Făcusem asta câțiva ani pentru directori de companii și mi se părea că știu tot ce trebuia să știu. Adevărul a fost că ce știam despre educația adulților nu s-a potrivit cu educația copiilor, dar ce am învățat din educația copiilor mi-a folosit nebănuit de mult, apoi, în educația adulților" -

Cosmin Alexandru - Consultant în transformare organizațională

 

Candidatul ideal trebuie să aibă interes în lucrul cu copiii din zone defavorizate social (zone rurale, sărace sau cu minorități)

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri