Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Constructorul auto Daimler a refuzat oferta chinezilor de la Geely

Constructorul auto Daimler a refuzat oferta chinezilor de la Geely

Daimler AG a respins oferta grupului auto chinez Geely de a prelua o participaţie de până la 5% printr-un plasament de acţiuni actualizat, din cauza împotrivirii de diluare a participaţiilor existente, au anuntat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Conform preţului acţiunilor Daimler, o participaţie de 5% ar fi evaluată la 4,5 miliarde de dolari.

 

La cererea Geely, reprezentanţii celor doi producători auto s-au întâlnit în ultimele săptămâni la Beijing. Geely a cerut o participaţie de 3-5% dacă Daimler va emite acţiuni noi cu discount. Grupul german a refuzat, dar a informat Geely, care deţine şi producătorul auto suedez Volvo, că este binevenit să cumpere acţiuni de pe piaţă, susţin sursele.

Potrivit acestora, firma chineză ar dori înfiinţarea unei societati mixtă împreună cu Daimler pentru vehicule electrice. Geely a refuzat să comenteze informaţia, Daimler precizand că firma este foarte mulţumită de actuala structură a acţionariatului, dar va saluta noi investitori care sunt interesaţi pe termen lung de Daimler.

Prin preluarea unei participaţii de 5%, grupul chinez ar fi al treilea mare acţionar al Daimler, după Kuwait Investment Authority şi BlackRock, care deţin 6,8% şi, respectiv, 6%. Hubertus Troska, şeful subsidiarei chineze a Daimler, a anunţat recent că grupul germană intenţionează să investească în China 755 milioane de dolari pentru a produce vehicule electrice şi baterii pentru acestea, ca parte a eforturilor de a-şi ajuta brandurile Mercedes-Benz şi Smart să îndeplinească cerinţele mai dure ale autorităţilor de la Beijing privind vânzarea vehiculelor electrice.

Oficialul a mentionat că investiţia face parte din recentul plan al producătorului auto german de a aloca 11,8 miliarde de dolari pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, scrie agerpres.

China a stabilit cote stricte pentru vehicule hibride convenţionale, hibride plug-in sau complet electrice, care vor intra în vigoare din 2019. Ţinta ambiţioasă a autorităţilor de la Beijing este vânzarea a două milioane de vehicule electrice până în 2020 şi reducerea livrărilor de motoare pe benzină şi motorină, mai poluante.

Şi Jochem Heizmann, şeful subsidiarei chineze a VW, a anunţat că firma germană va investi până în 2025 aproximativ zece miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari) pentru a dezvolta şi produce vehicule electrice în China.

China este cea mai mare piaţă auto din lume, înaintea SUA.În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri