Jurnalul.ro Auto De ce să NU cumperi mașini eco. Problemele majore ale vehiculelor electrice

De ce să NU cumperi mașini eco. Problemele majore ale vehiculelor electrice

de Redacția Jurnalul    |   

Mașinile electrice sunt promise ca varianta ecologică a celor care folosesc combustibilii fosili.

Însă, cel puțin deocamdată, acestea au probleme majore care le face neatractive. Bateriile sunt scumpe și puțin fiabile, motiv pentru care asiguratorii cresc prețurile polițelor. Este și motivul pentru care nu sunt atractive nici pe piața second hand. 

Unii producători auto, precum General Motor sau Ford, au făcut eforturi pentru ca bateriile să fie modulare, adică să poată fi înlocuite mai ușor în cazul unei defecțiuni sau al unui accident. Modularitatea este în prezent analizată și de Tesla, care încă folosește baterii integrale. Acestea nu pot fi reparate, ci doar schimbate.

În România, proprietarii de mașini electrice plătesc, în prezent, o asigurare similară cu a celor care au mașini cu motoare cu ardere internă datorită faptului că nu au fost implicate în multe accidente rutiere care să ducă la deteriorare acumulatorilor.

Dacia Spring - bateria ajunge la jumătate din prețul mașinii

O baterie nouă pentru Dacia Spring costă circa 7.000 euro. Asta înseamnă între mai mult de o treime și aproape jumătate din prețul mașinii, care variază între 18 - 21.000 de euro.

La modelul Renault Zoe, costul înlocuirii bateriei este de 8.000 de euro. 

O baterie nouă pentru o mașină Tesla costă între 16.000 - 20.000 euro, în funcție de model. La aceste prețuri se adaugă manopera celor de la service, potrivit antena3CNN.

Asigurătorii din Europa și SUA declară daună totală la mașinile electrice cu avarii la baterie

Potrivit unei analize realizate de Reuters în SUA și Europa, companiile de asigurări consideră mașinile electrice ca fiind bunuri de unică folosință. 

Experții declară daună totală economică la cea mai mică avarie suferită de baterie, în cazul unui accident.

Teoretic, prețul bateriilor pentru mașini electrice va continua să scadă pe măsură ce tehnologia va avansa și producția va fi mai mare. În prezent, acestea costă aproximativ 145 euro/kilowatt-oră, adică de circa 8 ori mai puțin, comparativ cu acum 10 ani.

O altă problemă mai este și faptul că nu sunt atât de ecologice pe cât par. Bateriile acestor mașini nu se reciclează și nu se știe ce se va întâmpla cu cele stricate. 

Subiecte în articol: auto masini electrice
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri