Jurnalul.ro Cultură Film Despre META-CINEMA, în cel mai recent număr al revistei FILM MENU, care va fi lansat pe 30 noiembrie

Despre META-CINEMA, în cel mai recent număr al revistei FILM MENU, care va fi lansat pe 30 noiembrie

de Magdalena Popa Buluc    |   

Miercuri, 30 noiembrie, de la ora 18.30, la Cinemateca Eforie, va avea loc lansarea celui mai recent număr al revistei Film Menu, cel de-al 31-lea. Evenimentul va fi completat de proiecția filmului „Cât de mult ne-am iubit” / „C'eravamo tanto amati” (1974, r. Ettore Scola).

 

Redactată de studenții de la Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC), Film Menu continuă să ofere o platformă cu ajutorul căreia viitori cineaști și critici să-și găsească o voce și să-și împărtășească ideile cu un public larg de cititori pasionați de cinema.

Revista FILM MENU #31 se axează în jurul temei de Meta-Cinema, un concept care, credem noi, este deosebit de relevant în peisajul actual cinematografic și merită studiat mai îndeaproape. Dacă în ultimul nostru număr am prelungit discuțiile din jurul canonului cinematografic și diferitele forme de cinefilie, de data aceasta ne îndreptăm spre un tip de cinema care, din anumite puncte de vedere, ar putea fi văzut ca o continuare a acestor căutări. În ce măsură auto-referențialitatea cinemaului tinde să încurajeze anumite forme de cinefilie sau să ajute la canonizarea anumitor filme? În ce fel realitate și ficțiunea se pot împleti într-un film? De câte straturi de ironie e nevoie ca un discurs să devină din nou sincer? «Înarmați» cu astfel de întrebări am pornit la drum, încercând să disecăm diverse filme și nu numai, a declarat Iulia Necșulescu, redactor-șef al revistei.

Dialogul de la evenimentul de lansare al cel mai recent număr al revistei va fi moderat de Iulia Necșulescu și Dora Leu, redactori Film Menu

Filmul care va urma dialogului, „Cât de mult ne-am iubit” / „C'eravamo tanto amati” (1974, r. Ettore Scola), este o comedie în stil italian ce urmărește povestea de viață a trei prieteni (Nino Manfredi, Vittorio Gassman și Stefano Satta Flores), ale căror destine se intersectează pe fundalul schimbărilor economice și sociale de după cel De-al Doilea Război Mondial, inclusiv dezvoltarea cinemaului italian, prin filme ca „Hoții de biciclete” sau „La dolce vita”. O comedie romantică despre idealism și pragmatism, dragoste și dragoste de cinema, filmul simbolizează o punte de legătură între numărul anterior al revistei și cel actual: Canon și Cinefilie și Meta-Cinema.

 

 

Subiecte în articol: FILM MENU unatc
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri