O filmare cu dronă arată efectele dezastrului ecologic de la Marea Neagră. Mii de cadavre de oi plutesc pe apă, în timp ce autoritățile par depășite de situație, transmite antena3. Cele 14.600 de oi s-au scufundat, cel mai probabil, din cauza neglijenţei umane. Primele date arată că vaporul a fost încărcat mai mult decât era stabilit, animalele fiind îngrămădite pe una dintre părţile navei.
Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, avea și un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană. Aceasta s-a înclinat la scurt timp după ce a părăsit portul Midia, cu destinația Libia. Unul dintre marinari a căzut peste bord. Membrii echipajului au emis un semnal SOS, iar autoritățile portuare au apelat dispeceratul unic de urgență.
La nivelul județului a fost convocat Comitetul pentru Situații de Urgență, după ce autoritățile sanitar veterinare au tras un grav semnal de alarmă: dacă animalele moarte intră în descompunere, ele reprezintă o adevărată bombă biologică pentru Litoral.
Până în prezent au fost salvate doar 33 de oi. Acţiunea continuă, animalele care vor fi recuperate de pe vas vor fi cazate în acelaşi adăpost, urmând ca, după verificarea stării lor de sănătate, să fie transferate cu mijloace de transport rutier, la ferma de origine, aflată la 5 km distanţă.
Facebook/ Animals International Romania
Vaporul a fost autorizat sanitar-veterinar în martie 2019, iar medicii veterinari oficiali au confirmat că animalele erau clinic sănătoase şi apte pentru transport, informează Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).
"În data 23.11.2019, sub supravegherea medicilor veterinari oficiali, a început îmbarcarea ovinelor pe vaporul Queen Hind, cu destinaţia Arabia Saudită, îmbarcarea finalizându-se în data 24.11.2019. Vaporul a fost autorizat sanitar-veterinar pentru transportul de animale vii de către DSVSA Constanţa, în luna martie a anului 2019, pe baza evaluării realizate în conformitate cu prevederile legislaţiei UE şi naţionale în vigoare: Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1/2005, respectiv Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 16/2010, cu modificările şi completările ulterioare. În conformitate cu procedura specifică privind controlul la frontieră al bunăstării animalelor vii destinate exportului, medicii veterinari oficiali au verificat animalele, vaporul şi documentele. S-a constatat că animalele erau clinic sănătoase şi apte pentru transport, iar densitatea prevăzută de legislaţie era respectată", precizează reprezentanţii ANSVSA.
Pe nava respectivă, cu o suprafaţă totală utilă de 5.011 metri pătraţi, au fost îmbarcate 14.600 de capete de tineret ovin, cu o greutate medie de 47,46 kg/cap de animal. "Spaţiul alocat pe cap de animal a fost cu 10% mai mare decât cel prevăzut de legislaţia în vigoare", afirmă reprezentanţii serviciilor veterinare.
Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a dispus, la prima oră, prin ordin de ministru, iniţierea investigației privind siguranţa şi constituirea comisiei de investigaţie în cazul incidentului din Portul Midia.