Jurnalul.ro Timp liber Calatorii După scandalul Genius Travel, o altă agenție de turism e în insvolență! Ce se va intampla cu clientii de la Mareea

După scandalul Genius Travel, o altă agenție de turism e în insvolență! Ce se va intampla cu clientii de la Mareea

Mai mulţi clienţi ai agenţiei de turism Mareea, care şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată, vor fi preluaţi de alţi turoperatori, potrivit unui comunicat al Patronatului Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România - ANAT.
 
 Conform ANAT, o parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.
 
Citeste si
 
 "În ultimele doua-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru că agenţia Mareea să depăşească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile. ANAT se bucura şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti", declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.
 
 ANAT precizează că este în permanentă legatură cu celula de criza înfiinţată sâmbătă dimineaţa de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criza sunt afişate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).
 
Citeste si
 
 Conform ANAT, turoperatorul Mareea şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată şi a anunţat că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă: "Cu părere de rău vă anunțăm că MAREEA este începând de astăzi (ieri - n.r.), 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecință vom declanșa procedura de insolvență și vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiștii aflați în acest moment în unitățile de cazare din țară și străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresați asiguratorului societății (polița de insolvabilitate nr: 8100258X ) și să faceți demersurile necesare pentru recuperarea sumelor.  Regretăm întreaga situație precum și neplăcerile cauzate.".
 
Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se accepta soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.
 
Citeste si
 
 "În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor", declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.
 
 Consiliul Director a aprobat sâmbătă forma finala a propunerii de ordonanţa pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, varianta care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii.
 
 "Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit", precizează preşedintele ANAT. (Sursa: AGERPRES)
 
In data de 25 august a.c., cei doi patroni ai Agentiei de Turism Genius Travel au depus la Tribunalul Bucureşti o cerere de intrare în insolvenţă, care se va judeca în data de 13 septembrie.
 
 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri