În versiunea 2025, conducerea muzicală îi aparține Tiberiu Soare, care afirmă : “Există un Faust al poeților și prozatorilor: Christopher Marlowe (contemporanul lui Shakespeare), Goethe și mulți alții, incluzându-i pe Herman Hesse sau Thomas Mann. Apoi, cel al filosofilor (primul care îmi vine în minte e Heidegger și al său "pact faustic" exprimat prin discursul din 1933 de la Heidelberg). Putem extinde enumerarea luând la rând toate domeniile intelectului omenesc. Dar Faust-ul lui Gounod în viziunea lui Alexandru Tocilescu este unul al artiștilor. Redobândirea tinereții și a bucuriei de a trăi (citite în cheia libertății creatoare) pare să merite, aproape, magnificul preț: propriul suflet al artizanului. Frânturi din miturile unui Pygmalion, Prometeu sau Orfeu cu ale sale Mistèrii se amestecă liber cu meditația lucidă asupra firii omenești de acum și din totdeauna. Ecouri ale unui alter ego neliniștitor, mereu altul, mereu același. Celălalt Faust, cel de care nu putem scăpa, acela din noi înșine.”
Regretatul regizor Alexandru Tocilescu, creatorul spectacolului „Faust”, spunea la premiera din 1998 : „La Operă simţi cu adevărat ce înseamnă triumful, cu 1.200 de oameni în sală, la o premieră care are un fason şi care e mai spectaculoasă ca la teatru.” Într-un interviu ulterior, maestrul mărturisea: „Sunt, în mare, două tipuri de regizori. Cei care îşi creează un anume format şi se străduiesc toată cariera să-l perfecţioneze şi să facă să existe un anumit stil al lor şi cei care îşi doresc să nu fie recunoscuţi de la un spectacol la altul, chiar dacă, în felul acesta, se dezic de propria lor stilistică. Din cea de-a doua categorie fac parte şi eu.”
„Voluptate. Extazul un pic apropiat de orgoliu. Probabil că orgoliul şi vanitatea mi-au fost mângâiate cel mai mult la premiera cu „Faust”, de la Opera Naţională Bucureşti, pentru că, dacă în faţa unei săli de teatru eram obişnuit să vin la sfârşitul reprezentaţiei să fim aplaudaţi cu toţii, la operă e puţin altfel. Aici, publicul (dacă i-a plăcut spectacolul) este puţin mai excitat. Ovaţionează, urlă, strigă „Bravo!”. E un show mai tare. De altfel, cine a făcut operă, ştie chestia asta şi mă gândesc că nu degeaba Andrei Şerban a montat atâta operă.” – Alexandru Tocilescu
Primele întâlniri ale spectatorilor români cu opera „Faust” de Charles Gounod s-au produs imediat după premiera mondială (1859), prin intermediul trupelor franceze şi italiene aflate în turneu la Bucureşti şi în alte oraşe ale ţării, trupe care interpretau fragmente din lucrare. Conform unor documente din arhiva Operei Naţionale Bucureşti, premiera naţională a operei a avut loc în 12 octombrie 1868 pe scena Teatrului Naţional, cântată în limba italiană de o trupă condusă de Benedetto Francchetti.
În stagiunea 1997-1998, mai precis pe 31 ianuarie 1998, opera Faust a primit o nouă montare, revizuită şi îmbrăcată într-o haină nouă, modernă, în regia regretatului regizor Alexandru Tocilescu, creatorul actualei producţii, reluată în mai multe rânduri până în prezent.
Peste 1500 de muzicieni, balerini, personal artistic şi tehnic vor fi prezenți pe scenă, în fosă şi în culise la Bucharest Opera Festival 2025, aşa cum se întâmplă an de an în iunie, pe aceeaşi scenă, a Operei Naţionale din Bucureşti.
Bucharest Opera Festival este un eveniment de zece zile care aduce la București cele mai importante teatre de operă și balet din România și nu numai, dând posibilitatea publicului de a experimenta călătorii culturale diverse.
Programul festivalului este disponibil în link-ul: https://operanb.ro/calendar/?luna=06&anul=2025
Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.
Remember BOF 2024: https://www.youtube.com/watch?v=Xt1ffMgS-HQ
(Video concept: Virgil Oprina/ Opera Națională București)
Sponsori: Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, BCR, Rețele Electrice și PPC Romania.
Parteneri: Market Aroma, Yokko The Fashion Store, Secuiana, Marelbo, Pop Cola, Phoenixmedia, Euromedia, Cocor, Băneasa Shopping City, Cineplex, Imperia Club, Sansha.
Partener cultural de mobilitate: Suzuki.
Parteneri media: Digi24, Antena 3, România TV, TVR Cultural, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Actualități, RFI România, Romantic FM, Radio Itsy Bitsy, Zile și Nopți, Agerpres, Spot Media, Ziarul Metropolis, News București, Q Magazine, Marea Dragoste, Leviathan, Ordinea Zilei, București Business, Reușita.ro, 9am.ro, Kudika, Garbo, Romania Journal, Grupul de Presă SEMNAL, Nine O’Clock, Ziarul Puterea, Mediatrust.