Jurnalul.ro Sport Fotbal international FIFA lansează un nou serviciu de streaming digital pentru documentare și meciuri în direct

FIFA lansează un nou serviciu de streaming digital pentru documentare și meciuri în direct

FIFA a lansat un nou serviciu de streaming video, FIFA+, care va oferi gratuit meciuri în direct de la competiții din întreaga lume, precum și documentare în stil "Netflix".

Noua platformă, care este finanțată de advertiseri, include, de asemenea, o arhivă cu toate meciurile de la Cupa Mondială și de la Cupa Mondială feminină înregistrate vreodată video.

„Acest proiect reprezintă o schimbare culturală în ceea ce privește modul în care diferite tipuri de fani ai fotbalului doresc să se conecteze și să exploreze jocul mondial", a declarat președintele FIFA, Gianni Infantino, citat de Reuters.


FIFA lansează serviciul cu un documentar de lung metraj despre fostul mijlocaș al Braziliei și al Barcelonei, Ronaldinho, alături de o serie de alte filme, sub titlul "FIFA Originals", create de companii de producție externe.

Meciurile în direct vor fi geoblocate, astfel încât serviciul să nu concureze cu actualii radiodifuzori de competiții deținători de drepturi. Meciurile vor fi, de asemenea, arhivate, existând și pachete cu cele mai importante momente.

"Până la sfârșitul anului 2022, FIFA+ va transmite în direct echivalentul a 40.000 de meciuri live pe an de la 100 de asociații membre din toate cele șase confederații, inclusiv 11.000 de meciuri feminine", a precizat FIFA într-un comunicat.

"FIFA+ oferă o acoperire în direct din ligile de top ale Europei până la competiții din întreaga lume din fotbalul masculin, feminin și juvenil, care nu erau deservite până acum. De la lansare, 1.400 de meciuri vor fi transmise în direct lunar pe FIFA+, cu o creștere rapidă."

Cea mai mare sursă de venit a FIFA este reprezentată de drepturile de difuzare televizată a Cupei Mondiale masculine și, deși în prezent nu intenționează să perceapă taxe pentru conținutul de pe FIFA+, organizația se așteaptă să genereze venituri din publicitate.

"Va exista publicitate video, publicitate pre roll, vor exista bannere publicitare. Vor exista, de asemenea, oportunități de a co-produce conținut de marcă, de exemplu, și o mulțime de alte oportunități de activare a partenerilor. Aceasta este efectiv povestea de monetizare a platformei", a declarat Charlotte Burr, FIFA+ Project Lead, în cadrul unei conferințe telefonice.

Burr a adăugat că nu există planuri de a taxa telespectatorii pentru conținut, dar că nu pot fi excluse schimbări în viitor.

"Este gratuit și intenția este ca acesta să fie gratuit pentru totdeauna. Nu există niciun plan de a percepe o taxă de abonament pentru acest serviciu", a spus ea.

"Asta nu înseamnă că nu putem evolua în timp, în cazul în care va exista o propunere de valoare care să ne permită să percepem abonament, dacă vom intra în drepturi premium sau vom adopta alte tipuri de modele. Dar va exista întotdeauna o experiență gratuită pe FIFA+".

Lansarea include, de asemenea, o serie "all access" de șase emisiuni de 30 de minute cu fundașul brazilian Dani Alves, create de propria sa companie de producție, Maracana Media.

O serie de documentare "Icons" prezintă cinci jucătoare, în timp ce "Căpitanii" este o serie de opt părți care analizează căpitanii echipelor naționale de top care se îndreaptă spre Cupa Mondială.

Printre companiile de producție care au realizat conținut pentru FIFA+ se numără Fulwell 73, Gary Lineker's Goalhanger Productions și Noah Media Group.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: fifa
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri