Jurnalul.ro Ştiri Observator Guvernul, silit să legifereze ridicarea maşinilor

Guvernul, silit să legifereze ridicarea maşinilor

Curtea de Apel Bucureşti obligă Guvernul României printr-o sentinţă să adopte, în regim de urgenţă, regulamentul de ridicare a automobilelor parcate ilegal. Sentinţa, care nu este definitivă, a venit la solicitarea Primăriei Sectorului 1 din Bucureşti, care se plânge că în lipsa regulamentului nu poate asigura fluidizarea traficului şi siguranţa rutieră. MAI trebuie să elaboreze procedura de ridicare în 30 de zile de la rămânerea definitivă a sentinţei.

Potrivit sentinţei Curţii de Apel, Ministerul Afacerilor Interne trebuie ca în termen de 30 de zile de la darea unei sentinţe definitive să elaboreze o procedură de ridicare a maşinilor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, aşa cum este prevăzut la articolele 64 şi  97 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României  nr. 195/2002. De asemenea, prin sentinţa Curţii de Apel Bucureşti, Guvernul va fi obligat ca în termen de 30 de zile de la comunicarea normelor de către Ministerul Afacerilor Interne să adopte regulamentul. Anul trecut, în mai, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că primăriile de sector nu mai pot ridica maşinile staţionate pe carosabil. Înalta Curte a găsit că regulamentele consiliilor locale nu pot avea prioritate în faţa unei Ordonanţe de Guvern care se referă la aceleaşi aspecte. Ordonanţa, însă, nu avea un regulament de aplicare, astfel că problema automobilelor parcate ilegal a rămas în aer. Potrivit Primăriei Sectorului 1, lipsa reglementărilor face ca traficul rutier să fie perturbat şi siguranţa cetăţenilor pusă în pericol fără să poată lua măsuri în acest sens. De aceea, primăria a dat în judecată Guvernul pentru a-l obliga să reglementeze situaţia. Şoferii cărora li se ridicau maşinile parcate neregulamentar în Sectorul 1 erau nevoiţi să plătească minimum 434 de lei pentru a-şi recupera autoturismul, până la interzicerea practicii. Banii ajungeau la firmele private care aveau contract cu autorităţile locale, acestea virând 20% din sumele încasate către primărie.

 

În anul 2014, în sectoarele 1 şi 6 din Capitală au fost ridicate aproximativ 13.500 de autoturisme. În Sectorul 6, şoferii trebuiau să plătească 850 de lei pentru a-şi recupera maşina. Firmele care se ocupau de această activitate au realizat venituri de peste 1,9 milioane de euro în anul de dinaintea interzicerii practicii. Revocarea dreptului de a ridica maşini a venit la sesizarea Avocatului Poporului.

 

Guvernul poate ataca cu recurs în termen de 15 zile decizia Curţii de Apel care îl obligă să emită un regulament de ridicare a maşinilor

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri