Campania a folosit imagini cu terase de orez din Indonezia, dune de nisip din Emiratele Arabe Unite și un avion care aterizează în Elveția. Agenția, DDB Filipine, și-a cerut scuze pentru această „nefericită scăpare”.
Secretarul filipinez pentru Turism, Christina Garcia Frasco, a declarat că nu au fost folosite fonduri publice pentru realizarea videoclipului. Frasco a declarat că Departamentul de Turism a cerut în repetate rânduri confirmarea din partea agenției de publicitate, DDB Philippines, că materialele folosite în videoclip le aparțin și sunt originale.
Ea a spus că în „TOATE aceste ocazii, DDB a asigurat în mod repetat Departamentul de Transport că originalitatea și proprietatea tuturor materialelor sunt în regulă”.
Videoclipul a fost realizat ca parte a campaniei „Iubiți Filipinele”, în valoare de 708.298 de lire sterline, care a fost lansată la sfârșitul lunii iunie.
Utilizarea videoclipurilor din alte țări a fost descoperită pentru prima dată de o analiză a agenției de știri franceze AFP și de bloggerul filipinez Sass Rogando Sasot.
Frasco a declarat că departamentul se va asigura că DDB Filipine își asumă responsabilitatea pentru videoclip.
DDB Filipine a afirmat în propria declarație că utilizarea de imagini de arhivă în videoclipurile de atmosferă este un lucru standard în industria publicitară, dar și-a cerut scuze pentru utilizarea altor videoclipuri în acest caz.
„Utilizarea de imagini de arhivă străine într-o campanie de promovare a Filipinelor este extrem de nepotrivită și contrazice obiectivele DOT”, a declarat DDB.
Videoclipul a fost eliminat, iar compania a declarat că va ajuta departamentul de turism în ancheta sa.
(sursa: Mediafax)