Jurnalul.ro Ştiri Observator Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă, finalizată în proporție de 97%. Ce companie a realizat lucrarea

Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă, finalizată în proporție de 97%. Ce companie a realizat lucrarea

de Georgiana Oprea    |   

Linia de cale ferată care face legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă este finalizată în proporție de 97%, a anunțat, miercuri, CFR Infrastructură.

Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua stație de călătorie, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

Lucrări finale de executat:

Stație T1 Aeroport:

-finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals)

-montare instalaţii electrice, TTR, instalații sanitare, electice și termice

-așternere membrană peroane și aplicare vopsea epoxidică

-instalare difuzoare, camere video, grup electrogen

-lucrări alimentări cu apă și realizare rigolă preluare ape meteorice

-montare parapet protecție peroane

Constructii civile/viaduct:

-montare sistem de colectare și scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 și 25 – 37)

-completare panouri fonoabsorbante

-instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct)

Suprastructura:

-Buraj 1 mecanic, km 17+500 - km 18+025

-Profilare mecanică parțială, km 18+025 – km 18+850

Instalații semnalizare și telecomunicații:

-montare tâmplărie aluminiu container CE

-instalare fundație semnal, rame instalații CE, cabluri SCB, duct, camerete FO și subtraversări

Drumuri:

-extindere bretea racord DN1

-amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură

-continuare realizare rigolă între km CF 16+629 – km 17+536;

-montare CP-uri și geigere la bretea DN1-AIHCB

„ Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.”, mai menționează CFR Infrastructură.

Valoarea proiectului este de 398,1 milioane de lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.

Contractul a fost semnat cu firma SC ARCADA COMPANY, cel mai mare constructor din Galați, deținută de milionarii Spiru Manta și Mihai Humă.

În 2016, DNA Galați i-a trimis în judecată pe președintele și vicepreședintele consiliului de administrație al SC Arcada Company pentru folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente sau declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fata are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene.

Astfel, DNA Galaţi susţine că, în cursul anului 2011, în cadrul unui contract de lucrări vizând reconstrucţia infrastructurii rutiere distruse de inundaţiile din anul 2005 în judeţul Vrancea, finanţat de Comisia Europeană, S.C. Arcada Company S.A., prin reprezentanţii săi legali,Mihai Humă şi Spiru Mantu, a depus la autoritatea contractantă, respectiv Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, mai multe documente false (proces – verbal pentru verificarea calităţii lucrărilor, situaţia de lucrări la terminare) în scopul de a dovedi îndeplinirea obligaţiilor asumate prin contractul de finanţare. Prin intermediul acestor documente se atesta, în mod nereal, executarea unei lucrări de plantare a 30.000 de puieţi de salcâm, ca lucrare de consolidare aferentă unui pod.
 

Foto Oana Branzan

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri