Imaginile cu fete mai puțin academice decât băieții ori cu bărbați discriminați pentru comportament „nebărbătesc” vor dispărea din reclamele britanice, conform CNN.
Noile reguli, anunțate vineri de către Committee of Advertising Practice, vor interzice campaniile publicitare care includ „stereotipuri de gen care cauzează rău, ori jigniri serioase”.
Publicitarii vor trebui să aranjeze cu atenție scenariile cât timp watchdog-ul urmărește piața. Acestea includ reclame care arată un bărbat care își ridică picioarele când o femeie face curat; un bărbat sau o femeie care nu-și îndeplinesc o datorie din cauza genului; sugestii că fizicul unei persoane îi dezavantajează într-un succes social sau romantic; ori un bărbat care este batjocorit pentru că face lucruri „femeiești”.
Schimbarea va intra în vigoare din iunie 2019.
„Stereotipurile de gen dăunătoare contribuie la modul în care oamenii se văd pe ei înșiși în societate” a spus liderul proiectului, Ella Smillie. „Acestea îi împiedică pe unii oameni să-și atingă potențialul, ori din a aspira către anumite joburi sau industrii, aducând daune indivizilor și economiei”.