Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Muzeul Național Cotroceni lansează „Centenar Creativ” - ediția a doua

Muzeul Național Cotroceni lansează „Centenar Creativ” - ediția a doua

de Magdalena Popa Buluc    |   

Muzeul Național Cotroceni și The Institute a lansat pe 12 iulie 2022 concursul de design „Centenar Creativ”, ediția a doua, o competiție dedicată aniversării a 100 de ani de la încoronarea Suveranilor României Mari la Alba Iulia (15 octombrie 1922).

Proiectul continuă și dezvoltă concursurile „Cotroceni Creativ” și „Centenar Creativ” desfășurate în 2017, respectiv 2018 de Muzeul Național Cotroceni și promovează colaborarea dintre instituţiile muzeale şi reprezentanții industriilor creative.

            „Centenar Creativ” se concentrează asupra soluțiilor contemporane de valorificare a identității și specificului Muzeului Național Cotroceni. Totodată, proiectul oferă posibilitatea artiștilor să intre în dialog cu instituțiile culturale și să aducă o perspectivă nouă asupra modalităților de comunicare și de promovare a patrimoniului. În cadrul acestei competiții, Muzeul Național Cotroceni va pune la dispoziția concurenților o selecție de elemente relevante pentru Centenarul Încoronării, invitând artiștii să se inspire din acestea și să creeze produse reprezentative pentru istoria noastră.

            Juriul „Centenar Creativ” este format din specialiști din domeniile de dezvoltare ale acestui proiect – design de obiect, design grafic, muzeologie, management cultural: Andrei Borțun, inițiatorul Romanian Design Week; Diana Toboșaru, designerul brandului Anayd Blu şi câştigător Cotroceni Creativ (2017) și Centenar Creativ (2018); Constantin Goagea, arhitect și fondator al Asociației Zeppelin; Alexandra Mihailciuc, arhitect și scriitor; Ana-Maria Ludatșer, director general Muzeul Naţional Cotroceni; Bianca-Maria Bălșan, Șef Serviciu Programe Culturale și Eduaționale, Muzeul Național Cotroceni.

Jurizarea se va face până pe data de 6 septembrie, iar pe data de 7 septembrie vor fi anunțați câștigătorii celor 4 premii în valoare de 10.000 de lei fiecare. Aceștia vor avea la dispoziție o lună pentru realizarea produselor. Muzeul Național Cotroceni va promova ulterior obiectele în cadrul unor microexpoziţii. De asemenea, obiectele declarate câștigătoare vor fi comercializate la magazinul de prezentare al muzeului.

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri