Există două intrări pentru vizitatori la Biserica Sant'Ignazio din centrul Romei, care datează din secolul al XVII-lea și este faimoasă pentru fațada sa barocă ilustră.
Intrarea din stânga este pentru cei care doresc să se cufunde în istoria bisericii sau să aprindă o lumânare și să aibă un moment de reflecție. Cea din dreapta este pentru cei care doresc să își surprindă reflexia în „cea mai bună oglindă selfie” din Roma, potrivit The Guardian.
Oglinda a fost poziționată strategic în biserică în urmă cu câțiva ani pentru a oferi vizitatorilor o perspectivă unică asupra frescei de pe tavan. Pictată de arhitectul italian Andrea Pozzo, lucrarea îl înfățișează pe Sfântul Ignațiu de Loyola, un preot spaniol care a fondat ordinul iezuiților, fiind întâmpinat în paradis de Hristos și Fecioara Maria.
Totuși, cei care așteaptă până la o oră la coada pentru oglindă nu par să fie prea interesați de opera de artă. De când TikTok a fost inundat recent cu videoclipuri ale unor influenceri care își etalau selfie-urile perfecte, mii de oameni s-au adunat la biserică, transformând-o într-o atracție turistică. Intrarea în biserică este gratuită, dar un selfie în oglindă costă 1€.
Popularitatea bisericii este atât de mare, încât Colosseumul și fântâna Trevi nu mai sunt priorități pentru unii oameni care vizitează Roma pentru prima dată.
„Am venit doar pentru selfie”, a spus Noemy Timelli, o tânără de 20 de ani din Puglia, în timp ce se pregătea să facă o poză cu prietena ei. „Am făcut o căutare rapidă pe rețelele de socializare despre ce să vedem în Roma, iar acesta a fost cel mai interesant lucru care a apărut.”
Lama, din Riad, a spus că a auzit despre biserică tot pe TikTok. „Este un lucru bun, pentru că tinerei generații îi plac acest gen de lucruri”, a spus ea. „Dar cred că majorității nu îi prea pasă de artă sau de istorie”, a adăugat tânăra.
(sursa: Mediafax)