De la această strategie nu a făcut excepţie nici compania petrolieră austriacă OMV, acţionarul majoritar al OMV Petrom. După ce în octombrie 2015 grupul austriac a anunţat că vinde 49% din acțiunile subsidiarei Gas Connect Austria, care construieşte şi operează sisteme de conducte de gaze de mare presiune, având o contribuţie importantă la aprovizionarea cu gaze a Austriei, Germaniei, Franţei, Sloveniei, Croaţiei şi Ungariei, acum mai face o mutare. OMV a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că vrea să iasă de pe piaţa din Turcia şi a iniţat procesul de vânzare al subsidiarei Petrol Ofisi A.Ş.
Vânzările totale ale firmei Petrol Ofisi în 2015 s-a ridicat la aproximativ 10 milioane de tone, aceasta fiind cel mai important jucător în domeniul retail-ului, cu aproximativ 1.785 de staţii de alimentare. Potrivit unui comunicat OMV, vânzarea Petrol Ofisi, deţinută în proporție de 100%, este menită a optimiza portofoliul integrat al OMV în „condiții de piață provocatoare”. În România, OMV Petrom nu a vândut deocamdată niciun activ, dar are în vedere vânzarea parcului eolian din Dobrogea, de la Dorobanţu, şi proiectele mari consumatoare de resurse financiare pentru a direcţiona majoritatea cheltuielilor către exploatarea gazelor în Marea Neagră.
Preţul scăzut al petrolului a provocat OMV costuri speciale de 1,5 miliarde de euro, în trimestrul patru din 2015, provenite din deprecierea activelor din segmentul upstream, la care se adaugă alte 300 milioane de euro din segmentul downstream, potrivit unui raport al grupului publicat la sfârşitul lunii ianuarie 2016.
După scăderea accentuată a preţurilor petrolului, OMV Petrom a anunţat că vrea să micșoreze costurile investiţiilor cu 30%