În lumea digitală, afișarea unei afaceri ca #1 în rezultatele afișate de un motor de căutare, precum Google, echivalează cu cu o creștere a ratei de accesare a paginii cu 27.6% mai mare. În 2024, Google reprezintă 95.3% din piața căutărilor online de pe dispozitivele mobile și 81.9% din cea a căutărilor de pe desktop.
Dintr-un număr de 14 miliarde de pagini de internet, 96.55% generează zero trafic, și numai 0.07% au peste 1001 vizitatori. Astăzi, prestigiul online poate înseamnă asigurarea succesului afacerii, de aceea, optimizarea SEO joacă un rol esențial în atragerea de noi clienți pentru un brand. De exemplu, afacerile din domeiul jocurilor iGaming, precum Casino Verde, beneficiază din plin de pe urma optimizării performanței SEO, atrăgând mai mulți vizitatori și ajutând la creșterea profitului.
Pe lângă vizibilitate și urcarea în clasamentul recomandărilor, afacerea beneficiază de un trafic mult mai mare, de posibilitatea de convertire mai bună a lead-urilor, de creșterea reputației și de îmbunătățirea experienței utilizatorilor. Iar toate aceste elemente consolidează afacerea, sprijindu-i dezvoltarea pe termen lung. De aceea, optimizarea SEO reprezintă în 2024 una dintre cele mai utile instrumente de eficientizare și maximizare a profitului unei companii.
Ce sunt instrumentele de optimizare SEO și cum influențează vizibilitatea online a unei afaceri?
Indexul web Google conține în jur de 400 de miliarde de documente, paginile de top beneficiind de trafic în 49% din timp. Pentru a întocmi clasamentele site-urilor și a rezultatelor căutării, Google folosește peste 200 de factori în algoritmul său. De aceea, pentru a eficientiza rezultatele căutării pe Google este nevoie de ajutorul instrumentelor SEO.
Prin intermediul acestora se efectuează analiza cuvintelor cheie, se monitorizează poziția acestora, se efectuează auditul platformei, se derulează operațiuni de analiză a competitorilor, se efectuează raportări automate și altele. Grație acestor instrumente se evaluează atât nivel propriu de performanță, cât și al competitorilor de pe piața în care activează afacerea.
În urma analizelor efectuate cu aceste instrumente sunt obținute date care pot fi utilizate pentru îmbunătățirea strategiei SEO a afacerii. În acest fel pot fi adoptate metode mai performanțe de promovare, se poate îmbunătăți atragerea de clienți în mod organic, pot fi identificate cele mai bune variante de creștere a calității conținutului site-ului și multe altele.
Care sunt cele mai bine cotate instrumente de optimizare SEO în 2024?
În 2024, lupta pentru supremația în sectorul instrumentelor destinate optimizării SEO implică mai multe companii, printre cele mai populare instrumente numărându-se:
· Semrush,
· Aherfs,
· MOZ,
· seoClarity,
· Similarweb,
· Raven Tools,
· Surfer,
· BrightEdge,
· Agency Analytics,
· SE Ranking,
· Clearscope,
· Serpstat,
· Marketing Mîner,
· Seobility.
Numărul căutărilor online pe Google în fiecare zi se ridică la 7 miliarde, ceea ce rezultă că peste 1.7 miliarde de persoane accesează de minim patru ori pe zi acest motor de căutare. În topul celor mai bune cinci instrumente SEO figurează următoarele soluții de optimizare a căutărilor online.
1. Surfer
Acest instrument a atras în 2023 peste 4000 de clienți și încasări de 13.1 milioane de dolari. Face parte din categoria instrumente de audit SEO și se evidențiază prin utilizarea IA (Inteligența Artificială), prin analizele unice SEO și exportarea conțintului direct în WordPress. Dispune de cinci instrumente extrem de utile SERP Analyzer, Keyword Research, Domain Planner, Content Editor și Audit.
2. Ahrefs
Este un instrument utilizat de peste 11365 de companii și are venituri de peste 100 de milioane de dolari. Face parte din categoria instrumentelor de monitorizare și se evidențiază prin clasamentele precise a datelor solicitate de utilizator, prin analizele detaliate ale cuvintelor cheie și rapoartele detaliate despre competitori. Dispune de instrumente utile precum Contect Gap, Web Explorer și SERP Analytics.
3. Clearscope
Este un instrument SEO care deservește peste 250 de afaceri și care generează venituri de 625.000 pe an. Face parte din categoria instrumentelor destinate auditului SEO și este excelent pentru optimizarea conținutului. Oferă analize de conținut foarte detaliate, identifică rapid cuvintele cheie și dispune de funcții de monitorizare a performanței unei pagini de internet.
4. seoClarity
Acest instrument SEO a generat venituri de 7.3 milioane de dolari și numără peste 3500 de companii care îl folosesc, precum și peste 15000 de utilizatori înregistrați pe platformă. Face parte din categoria instrumentelor SEO care oferă multiple funcții, de la audit și optimizarea conținutului până la identificarea cuvintelor cheie și analize ale competitorilor.
Se bazează pe funcții de optimizare, pe soluții de analiză SEO de top și dispune de asistentul Sia, un asistent IA care ajută la crearea de conținut optimizat SEO.
5. Semrush
Unul dintre instrumentele de optimizare SEO cu peste 1.15 milioane de utilizatori și o valoare de piață de 254.3 milioane de dolari. Face parte din categoria instrumentelor de monitorizare SEO și se remarcă prin opțiunile de personalizare a panoului de comenzi și suita de opțiuni de analiză, monitorizare și clasificare. Oferă instrumente de eficientizare a rezultatelor precum Keyword Magic Tool, Keyword Gap, Position Tracking sau Backlink Gap.