Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Pasajul Piaţa Sudului, un nou termen de finalizare. Ce promite Primăria Capitalei

Pasajul Piaţa Sudului, un nou termen de finalizare. Ce promite Primăria Capitalei

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a convocat miercuri, 27 iulie, o ședință de lucru la sediul Primăriei Municipiului București,  pe tema stadiului în care se afla proiectele Pasajul de la Piața Sudului și Penetrația A1- Ciurel - Splaiul Independenței.

La sfârșitul acestei ședințe, Primarul Capitalei a anunțat care sunt punctele nevralgice și ce măsuri trebuie luate pentru că lucrările la cele două obiective de investiții să fie continuate într-un ritm mai alert: 'Am încheiat o ședință de lucru dedicată situației lucrărilor la două obiective de investiții majore pentru Capitala. Mă refer la Pasajul Piața Sudului și la Penetrația Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București Pitești. Din discuțiile cu unitățile de implementare a proiectelor, cu consultanții, proiectanții și constructorii s-au desprins următoarele: ambele obiective au termenele de finalizare depășite. Au apărut probleme legate de proiectare care nu au ținut cont de existență în amplasament a rețelelor de utilități publice, mă refer la apă, canal, electricitate, gaze. Dar au fost și întârzieri cauzate de asigurarea decontării la termen a facturilor, întârzieri care pot fi imputate Primăriei Generale'.

Gabriela Firea a explicat că, în ceea ce privește proiectul de la Piața Sudului, exista o sumă pe care Primăria Generală nu a decontat-o, pentru că nu a recunoscut cheltuielile indirecte aferente situației de plăți din cauza ponderii foarte mari, aproape 60%, acestea nefiind  justificate cu documente suport.

CLICK PE POZA PENTRU GALERIE FOTO

FOTO: forum.metrouusor.com / User: TibiV

Totodată, Primarul General a mai explicat că în urma acestor întâlniri comune s-a stabilit ca toate datoriile să fie achitate, la fel  și facturile aduse la plata, excepție făcând doar cheltuielile indirecte care sunt încă în litigiu: 'menționez că Municipalitatea are o restantă de circa 6 milioane de lei, suma aferenta situației de lucrări pe aprilie, mai și iunie 2016. Am constituit un grup de lucru format din reprezentanți ai Primăriei, constructor și consultant pentru a găsi căile legale pentru achitarea măcar a unui procent din cheltuielile indirecte, firește potrivit legislației fiscale românești. Am primit asigurări de la constructor, asocierea Astaldi-Euroconstruct ca Pasajul Piața Sudului va fi finalizat în aprilie 2017, în condițiile asigurării cash flow-ului, a unui ritm adecvat de plăți, conform contractului'.

Pentru a clarifica situația acestui contract, Primarul General a mai precizat că a solicitat Curții de Conturi un audit care să verifice atât evoluția, cât și situația plăților lucrărilor. Valoarea totală a acestui contract este de 127 de milioane de lei.

Stadiul fizic al lucrărilor executate este de 59 %, iar  stadiul general al lucrării care include și devierile de rețele, construcția lifturilor etc. Este de 79%.

În ceea ce privește Penetrația Splaiul Independenței-Ciurel—Autostrada București-Pitești, întârzierile au avut următoarele cauze: litigiile în instanță cu privire la valabilitatea autorizației de construcție, inexistența PUZ-ului pe zona de la nodul Virtuții la A1 precum și întârzierile mari la plata facturilor aferente lucrărilor executate în octombrie, noiembrie și decembrie 2015.

Gabriela Firea a explicat că vor fi achitate urgent facturile aferente acestei perioade, în valoare de 5,7 milioane de lei, facturi care care au primit bun de plată încă din aprilie 2016 dar și facturile   până la totalul sumei întârziate de 22 de milioane de lei.

CLICK PE POZA PENTRU GALERIE FOTO

FOTO: forum.metrouusor.com / User: TibiV

Gabriela Firea a mai adăugat că, în cadrul ședinței de astăzi, s-a desprins o propunere de diminuare a culoarului pentru tronsoanele 2 și 3 ale lucrării — de la 3 la 2 benzi, ceea ce presupune renunțarea la drumurile colectoare, diminuându-se astfel costurile exproprierilor. De asemenea se va garanta accesul direct în această zonă a tuturor proprietăților la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori, des și insistent, din partea proprietarilor din zonă. Primarul General a explicat că s-a ajuns la această soluție pentru că în proiectul inițial a fost prevăzut un drum de viteză, un drum expres, cu drumuri colectoare stânga — dreapta, dar fără a fi aprobată documentația PUZ-ului și nici finalizată exproprierea: 'acest fapt a generat o eliberare de către primăriile de sector, pe acest traseu, a autorizațiilor de construcție. Practic acolo s-a construit în toată această perioadă. Dacă nu am renunța la drumurile colectoare și  la o bandă, am fi în situația să expropriem locuințe recent finalizate ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari și ar crește și costurile aferente acestui proiect'.

Referitor la termenul asumat de constructor pentru finalizarea podului hobanat peste Dâmbovița, edilul șef a declarat:' Am fost asigurată de către constructor că termenul pentru finalizarea acestui obiectiv este 1 iulie 2017, suma rămasă de achitat fiind de 180 de milioane de lei. Cea mai mare parte a sumei este solicitată până la finalul acestui an pentru achiziționarea hobanelor, tablierului și a altor elemente de suprastructura. Acum, stadiul de realizare a proiectului este de aproapte 34%, etapa 1-nod Virtuții și aproape 14% din totalul contractului până la A1. Dar cea mai mare parte a lucrărilor și cele care erau dificile au fost deja realizate: pilonii centrali, pilele podului, fundațiile etc., restul se pot asambla până la 1 iulie 2017'.

Valoarea totală a contractului este de 487 milioane de lei fără TVA.

Sursa: Agerpres.ro (Comunicat PMB)

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri