Aceasta a crescut cu circa 70% în ultimul deceniu.
România se afl pe primul loc în UE la numărul de gospodării cu pisici 48% și câini 45%.
Anul trecut, circa 46% din gospodăriile UE, respectiv din 90 de milioane de locuințe, aveau cel puțin un animal de compaie, față de 38% în 2020.
În Europa există 113,6 milioane de pisici și 93 de milioane de câini.
Totodată, în SUA circa 70% dintre gospodării au un animal de companie, în creștere raportat la 56% dintre locuințe în anii 1990.
"Datele demografice ale proprietarilor de animale de companie se schimbă în timp, ceea ce duce şi la modificări în comportamentul de cumpărare. Un sondaj a arătat că, în SUA, 32% dintre proprietarii de animale de companie sunt din generaţia Millennials, 24% din generaţia X şi 27% din generaţia Baby Boomers. În general, oamenii au tendinţa de a atribui animalelor de companie calităţi umane, de a le transforma în membri ai familiei şi de a creşte cheltuielile pentru acestea. Prin urmare, nu este o surpriză faptul că, într-o statistică privind vânzările online de bunuri de consum ambalate, produsele şi hrana pentru animale de companie sunt pe locurile doi şi trei după vitamine. Pentru comparaţie, cafeaua este mai puţin populară, fiind pe locul cinci. Piaţa americană a animalelor de companie este împărţită între alimente 36%, servicii veterinare 27%, consumabile 23%, toaletaj 10% şi achiziţii de animale 4%", eprecizează Bogdan Maioreanu, analist eToro.
De asemenea, proprietarii de câini sunt predispuşi să îşi asume mai multe riscuri de investiţii decât proprietarii de pisici.