Jurnalul.ro Ştiri Locale Podul Giurgiu-Ruse nu mai face faţă traficului crescut

Podul Giurgiu-Ruse nu mai face faţă traficului crescut

Traficul pe podul Giurgiu-Ruse s-a dublat comparativ cu anul trecut, iar podul nu mai face faţă traficului, astfel că este nevoie de un nou pod care să decongestioneze traficul, a fost concluzia la care au ajuns marţi reprezentanţii instituţiilor publice din România şi Bulgaria care au avut o reuniune de lucru la Ruse, informează BTA. 

În perioada ianuarie-august 2016, podul Giurgiu-Ruse a fost utilizat de 750.000-760.000 de vehicule în ambele sensuri de mers, iar în perioada similară a acestui an traficul a urcat la 1,370 milioane de vehicule. 

Directorul executiv în cadrul Consiliului Judeţean Giurgiu, Nicu Mardale, şi-a exprimat speranţa că necesitatea unui nou pod peste Dunăre va fi luată în considerare de parlamentele celor două ţări. Nicu Mardale a citat un studiu din 2014 potrivit căruia construcţia unui nou pod peste Dunăre în regiunea Giurgiu-Ruse ar costa aproximativ 250 milioane de euro. 

La rândul său, directorul Administraţiei locale a drumurilor publice din Ruse, Rostislav Stefanov, a apreciat că cea mai bună amplasare pentru un nou pod este la aproximativ trei kilometri est de oraşul Ruse, în zona localităţii Marten. Responsabilul bulgar a precizat că acest punct a fost selectat şi ca punct de plecare pentru viitoarea autostradă Ruse-Veliko Târnovo. 

Oficialii români şi bulgari prezenţi la reuniunea de lucru au mai apreciat că o soluţie pe termen scurt pentru decongestionarea traficului pe podul Giurgiu-Ruse este creşterea capacităţii punctelor de control de pe ambele maluri ale podului. 

Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost efectuată în 1997. 

În anul 2013 a fost inaugurat podul de la Calafat-Vidin, cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre între România şi Bulgaria. AGERPRES

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri